Kada keisti oro filtrą?

Modernūs automobilių varikliai yra pilni įvairių jutiklių, elektronikos sistemų, o jų valdymu rūpinasi kompiuteriai. Tačiau, visų vidaus degimo variklių veikimui būtini du dalykai: oras ir degalai. Lietuvoje vairuotojai kuro ir oro filtrus keičia tikrai per retai, taip sumažinant variklio efektyvumą ir ilgainiui netgi sudarant įvairius gedimus. Taigi, kada reikia keisti oro filtrą, kad automobilis būtų efektyvus ir išvengtumėte įvairių gedimų?

Kas 50 tūkst kilometrų

Laikui bėgant oro filtras užsikemša dėl įvairių dulkių, akmenukų ir bakterijų. Vidutiniam automobiliui oro filtrą reikėtų keisti kas 50 tūkst., tačiau šis intervalas turėtų būti gerokai mažesnis, jeigu dažnai važinėjate žvyrkeliais arba stovite kamščiuose.

Jeigu filtro nekeisite laiku, jis ne tik apribos oro patekimą į variklį, bet ir gali plyšti. Tokiu atveju į variklį gali patekti visos dulkės, nešvarumai, taip pažeidžiant stūmoklių žiedus, vožtuvus ir kitus vidinius variklio komponentus.

Reikėtų pabrėžti, kad kiekvieno automobilio oro filtro keitimo intervalas gali skirtis, todėl šią informaciją turėtumėte pasitikrinti vartotojo vadove.

Įsigijus automobilį

Automobilio patikimumas labai priklauso nuo to, kaip jį prižiūrite jūs ir kaip jį prižiūrėjo buvę savininkai. Įsigijus naudotą automobilį įprasta pakeisti tepalus, paskirstymo diržo komplektą, tačiau reikėtų nepamiršti ir kuro bei oro filtrų, nebent buvęs savininkas pateikė serviso istoriją, kuri įrodo, jog visa tai keista visai neseniai.

Pastebėjus variklio galios trūkumą

Galiausiai, jeigu variklis nebe toks “gyvas” kaip anksčiau, oro filtras turėtų būti vienas pirmųjų dalykų, kuriuos planuojate keisti. Jeigu apribojamas oro patekimas, tai žymiai sumažėja variklio galia, padidėja kuro sąnaudos bei dūmingumas.