Kada keisti padangas į vasarines?

Nors kiekvienais metais padangų eksploatavimo datos ir reikalavimai lieka tie patys, vairuotojai nuolat pasimeta tarp žieminių ir vasarinių padangų keitimo datų. Tie, kurie savo automobilius eksploatuoja ne su universaliomis padangomis, pavasarį pradeda kapstytis sandėliuose ir garažuose tikrinant, kokios būklės yra vasarinės padangos. Kada reikia keisti padangas į vasarines ir kaip tai padaryti tinkamai – apie tai ir papasakosime.

Kada keisti padangas pavasarį?

Kelių eismo taisyklėse yra nurodyta, kad vasarines padangas lengvųjų automobilių vairuotojai gali naudoti nuo balandžio 1 d. Savaime suprantama, kad visi vairuotojai žieminių padangų į vasarines nepersimontuos per vieną dieną, tad kada galima keisti padangas į vasarines?

Žiemines padangas galite naudoti visus metus, tačiau dygliuotas – tik iki balandžio 10 d. Tai reiškia, kad dygliuotų padangų savininkai turi dešimt dienų montavimui.

Kai kurie vairuotojai, pastebėję, kad jų žieminės padangos jau nudėvėtos, palieka jas eksploatavimui vasarą. Nors tai ir atrodo nebloga idėja, reikėtų pabrėžti, kad žieminių bei vasarinių padangų savybės labai skiriasi. Žieminės padangos yra pagamintos naudojimui ne aukštesnėse nei +7°C temperatūrose, kad mišinys išliktų kietas ir patvarus. Karštomis vasaros dienomis jos pasidaro itin minkštos ir važiuojant karštu asfaltu netgi gali deformuotis.

Kaip patikrinti, ar padangos tinkamos vasaros sezonui?

Siekiant saugių ir komfortiškų kelionių svarbu įsitikinti, kad jūsų automobilio vasarinės padangos yra tinkamos naudoti. Pats paprasčiausias kokybės rodiklis yra protektoriaus likutis. Lietuvoje vasarinių padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Kuo likutis yra mažesnis, tuo ant kelio paviršiaus susikaupęs vanduo sunkiau skaidomas – stipriai nudėvėtomis padangomis dideliu greičiu važiuodami per balą rizikuojate patirti akvaplaningą.

Prieš montuodami padangas patikrinkite jas vizualiai. Protektorius turi būti nudilęs tolygiai, o padangos paviršiuje neturi matytis jokių mikro įtrūkimų. Taip pat atidžiai patikrinkite padangą iš vidinės pusės, nes taip lengviausia pastebėti vinis, varžtus ir kitus dažnai padangas perduriančius objektus. Dažniausiai pradurtą padangą galima suremontuoti, bet pažeistos sienelės arba dideli plyšiai neremontuojami.

Padangas rinkitės pagal gamintojo rekomendacijas

Jeigu nusprendėte, kad laikas vasaros sezonui įsigyti naujas padangas, internete rasite begalę patarimų, kaip tai padaryti tinkamai. Deja, didelė dalis jų sureikšmina nelabai reikšmingus dalykus. Pakanka laikytis standartinių patarimų:

  • Laikykitės gamintojo rekomendacijų – kiekvienas automobilio gamintojas nurodo, kokio tipo ir dydžio padangos yra tinkamiausios. Rinktis gamintojo nenumatytų matmenų nerekomenduojama.
  • Tikrinkite padangų amžių – visos padangos yra pažymėtos keturiais skaičiais, kurie nurodo padangos pagaminimo datą. Pavyzdžiui, “1020” reiškia, kad padanga pagaminta dešimtą 2020-ųjų metų savaitę. Atminkite, kad padangų naudoti nerekomenduojama, jei jos senesnės nei 5-6 metai.
  • Kuo grubesnis protektorius, tuo padangos triukšmingesnės – jeigu nesiruošiate važinėti bekelėje arba prastos kokybės žvyrkeliais, tada galite rinktis švelnesnį protektorių su išilginiu dizainu.

Vairuotojai neretai susiduria su dilema: pirkti vasarines ar universalias padangas? Universalios padangos leis sutaupyti, kadangi jų kasmet nereikės montuoti. Tačiau, susiduriantys su blogomis kelių eismo sąlygomis turėtų atminti, kad vasarą universalios padangos niekada neprilygs vasarinėms, o žiemą – žieminėms.

Ant padangų yra dešimtys skirtingų žymėjimų, atskleidžiančių gamybos vietą, padangų sudėtį ir t.t. Eiliniam pirkėjui ši informacija nėra tokia būtina, todėl svarbiausia rinktis padangas pagal gamintojo rekomendacijas.