Kaip atgaivinti akumuliatorių?

Be veikiančio akumuliatoriaus – niekur. Net nejungiant žibintų, magnetolos bei kitų elektros prietaisų, moderniuose automobiliuose sumontuoti elektriniai degalų purkštukai, siurbliai, netgi vairo stiprintuvai reikalauja elektros energijos. Taigi, geras akumuliatorius yra ne mažiau svarbus nei ratai arba variklis.

Akumuliatorius yra gana jautrus įvairiems veiksniams, todėl neatsakingas elgesys bei viena nedidelė klaida gali visiškai iškrauti ir sugadinti akumuliatorių. Gera žinia ta, kad ne visada reikia skubėti į parduotuvę, nes dažnai galima atgaivinti akumuliatorių.

Patikrinkite elektrolito lygį

Jeigu turite rūgštinį akumuliatorių, tai galite patikrinti jo celėse esančio elektrolito lygius. Atidarykite celes ir pašvieskite prožektoriumi į vidų – pamatysite plokšteles, kurios turėtų būti apsemtos. Jeigu kur nors plokštelė nėra apsemta, reikia įpilti distiliuoto vandens iki kol plokštelė apsisems. Tik neįpilkite per daug skysčio – jo turi būti tik tiek, kad apsisemtų plokštelės.

Kuo ilgiau akumuliatoriaus plokštelės yra sausos, tuo labiau jas paveikia sulfatizacija. Taigi, jeigu kalbame apie keletą metų garaže stovintį nenaudojamą akumuliatorių, vietoje pildymo geriau tiesiog įsigyti naują akumuliatorių.

Sušildykite akumuliatorių

Kaip ir visos baterijos, automobilių akumuliatoriai prastai toleruoja šaltį. Dėl šios priežasties nemažai gamintojų padaro termoizoliacines dėžutes akumuliatoriams, kad jų taip stipriai nepaveiktų šaltis.

Jeigu šaltą žiemos rytą radote išsikrovusį akumuliatorių, pirmas dalykas, kurį turėtumėte padaryti, tai parnešti akumuliatorių į namus ir pastatyti šalia radiatoriaus. Apšilęs jis bus gerokai efektyvesnis.

Kraukite per naktį

Pats geriausias ir efektyviausias būdas atgaivinti akumuliatorių yra jo krovimas. Gamintojai rekomenduoja akumuliatorių pilnai įkrauti bent kartą per dvi savaites, bet vairuotojai retai laikosi šių rekomendacijų. Tačiau, susidūrus su problemomis, krovimas turėtų būti viena pirmųjų užduočių.

Jeigu turite išmanų pakrovėją, tai jis turėtų automatiškai nustatyti reikiamą srovę ir ją mažinti artėjant krovimo pabaigai. Tačiau, reikėtų pabrėžti, kad kai kurie išmanieji krovikliai nekrauna akumuliatorių, kurių įtampa yra nukritusi žemiau 11,5–12 V. Jeigu krauti ruošiatės standartiniu krovikliu, rekomenduojame nustatyti dešimt kartų mažesnę srovę nei akumuliatoriaus talpa. Pavyzdžiui, 100 Ah talpos akumuliatorių reikėtų krauti 10 A srove.

Galų gale, reguliariai tikrinkite akumuliatorių ir nekraukite jo namuose, kadangi krovimo metu išskiriamos kenksmingos dujos. Tai turėtų vykti gerai vėdinamame garaže arba lauke.