Kaip nustatyti, kuris rato guolis ūžia?

Ratų guoliai yra ilgaamžiai, bet ne amžini. Net jeigu jie nėra išoriškai pažeidžiami, ilgainiui guolio detalės susidėvi ir guolis pradeda ūžti. Tačiau, neretai problema būna tame, kad riebokšliai pažeidžiami ir į vidų patenka drėgmė bei purvas, taip netrukus sugadinant guolį.

Taigi, sugadinto guolio simptomas kone visada tas pats – ūžimas. Bet ar žinote, kaip nustatyti, kuris rato guolis ūžia?

Važiuokite į posūkį ir klausykitės

Kuo didesnį krūvį gauna susidėvėjęs guolis, tuo garsiau jis ūžia. Taigi, jeigu ūžia priekinio rato guolis, tai sukant į priešingą pusę nuo jo, jis turėtų ūžti garsiau – sukant į kairę garsiau ūžia dešinės pusės, o sukant į dešinę garsiau ūžia kairės pusės guolis. Deja, ši praktika nėra patikima kai ūžia galinio rato guolis.

Po pasivažinėjimo palieskite ratlankius

Guolių paskirtis yra maksimaliai sumažinti trintį jam sukantis. Kai ši detalė susidėvi, trintis joje išauga, todėl guolis pradeda kaisti. Kaitimas dažniausiai yra pakankamai stiprus, kad pridėję ranką prie ratlankio po pasivažinėjimo pajustumėte temperatūrų skirtumą. Tiesiog palieskite visus ratlankius iš eilės – ratas, kurio guolis ūžia, turėtų būti gerokai šiltesnis už kitus.

Nedelskite pakeisti susidėvėjusio guolio, kadangi jis bet kuriuo momentu gali užsikirsti bei sugadinti automobilio važiuoklę ir netgi sukelti pavojų jums bei kitiems vairuotojams.