Kaip patikrinti turbinos būklę?

Šiais laikais turbinos labai dažnai naudojamos ir benzininiuose, ne tik dyzeliniuose, varikliuose. Tai yra vienas paprasčiausių ir efektyviausių būdų padidinti variklio efektyvumą, tačiau turbina yra gana dažnai gendantis mechanizmas, kadangi jis pasiekia itin aukštas temperatūras. Nauja ir kokybiška turbina turėtų atlaikyti apie 200 tūkst. kilometrų, tačiau po to dažnai prasideda problemos. Tai kaip patikrinti turbinos būklę?

Ašelės ir sparnuotės patikra

Kai variklis užgesintas ir atvėsęs, atjunkite įsiurbimo žarną nuo turbinos, kad pamatytumėte viduje esančią sparnuotę – turbinos sparneliai negali būti nei kiek pažeisti. Jeigu sparnuotė atrodo tvarkinga, pabandykite paklibinti ašelę – minimalus laisvumas į šonus yra leistinas, bet negali būti jokio išilginio klibėjimo.

Jei pažeista sparnuotė arba ašelė stipriai kliba – reikia keisti arba restauruoti turbiną.

Kompiuterinė diagnostika

Įvairūs jutikliai ir kompiuteriai automobiliuose nėra vien tik papildomų gedimų šaltiniai – dėka jų, kai kuriuos gedimus galima nustatyti lengviau. Kompiuterinė diagnostika leidžia nuskaityti valdymo blokuose išsaugotas klaidas ir stebėti turbinos efektyvumą važiuojant.

Alyvos nuotėkis arba deginimas

Nusidėvėjusi turbina dažnai pradeda leisti alyvą, kuri patenka į degimo kamerą. Tokiu atveju matomi melsvi arba pilki dūmai, įsiurbimo sistemoje ant sienelių nusėsta alyva.

Šie patarimai padės jums atlikti pirminę turbinos patikrą, bet pilną patikrą rekomenduojame patikėti specialistams.