Kaip patikrinti vairo kolonėlę?

Vairuojamą automobilį galime valdyti dėka jame esančio vairo mechanizmo. Jis susidaro iš įvairių dalių, kaip kryžmės, ašys, vairas, o svarbiausia, vairo kolonėlė. Ji jungia vairo traukes su vairo ašimi ir yra atsakinga už tolygų ir lengvą ratų krypties keitimą.

Šiais laikais automobiliuose vis dažniau naudojamos elektrinės vairo kolonėlės – tokiose sistemose nenaudojamas vairo stiprintuvo skystis, todėl ji yra patikimesnė ir tikslesnė. Tačiau, tiek mechaninių, tiek elektrinių vairo kolonėlių gedimai yra labai panašūs. Štai keli būdai, kaip ją patikrinti.

Kaip patikrinti, ar susidėvėjęs kolonėlės velenas

Vairo kolonėlėse yra metalinis velenas su sriegiu. Susidėvėjęs jis pradeda klibėti. Štai keletas būdų, kaip tokį gedimą galite patikrinti:

  • Trumpais intervalais pasukiokite vairą – neužvedę variklio, lengvai, trumpais intervalais pasukiokite vairą į šonus. Laisvumo pojūtis gali būti susidėvėjusio veleno požymis.
  • Pasivažinėkite prastesnės kokybės keliais – susidėvėjęs vairo kolonėlės velenas nebėra standžiai įtvirtintas, todėl važiuojant duobėtu keliu gali girdėtis jo skleidžiami pašaliniai garsai.

Kai kurie specialistai restauruoja vairo kolonėles, tačiau dažniausiai vairuotojai renkasi jos keitimą, kadangi toks sprendimas įprastai yra pigesnis ir greitesnis.

Veleną gali būti pažeidusi korozija

Dėl nesandarių tarpiklių ir jungčių į vairo kolonėlės vidų kartais patenka šiek tiek drėgmės, kurios pakanka korozijos židiniams sukurti. Korozijos pažeistos vidinės kolonėlės dalys stringa, todėl sukant vairą protarpiais gali jaustis pasunkėjimas.

Daugelis požymių galioja ir kitiems gedimams

Neapsigaukite – daugelis vairo kolonėlės gedimų požymių gali reikšti ir kitokius gedimus. Pavyzdžiui, vairo laisvumą sukelti gali ir susidėvėjusi vairo kryžmė, vairo traukių antgaliai. Vairo sunkumas pasireiškia ir susidūrus su vairo stiprintuvo gedimais. Taigi, gedimo diagnozę rekomenduojame patikėti automobilių servisams, kur specialistai gali panaudoti reikalingas žinias ir įrankius.