Kokia normali variklio įšilimo temperatūra?

Automobiliuose naudojami vidaus degimo varikliai veikia dėka viduje didžiuliu greičiu slankiojančių stūmoklių. Tiek stūmokliai, tiek daugelis kitų variklio dalių yra metalinės, todėl naudojama alyva trinčiai sumažinti. Tačiau, likusi trintis ir nuolat cilindruose vykstantis degimas įkaitina variklį, o aušinimo skystis jį vėsina, palaikydamas optimalią 90°C temperatūrą. Tokioje temperatūroje variklis yra našiausias ir ekonomiškiausias.

Vairuotojai aušinimo skysčio temperatūrą gali stebėti prietaisų skydelyje, tačiau, kodėl kartais temperatūra pradeda kilti arba kristi? Ką tokiu atveju reikia daryti?

Rodyklė turėtų būti nukreipta į vidurį

Nors nemažai šiuolaikinių automobilių naudoja skaitmeninius prietaisų skydelius, analoginiai modeliai taip pat vis dar populiarūs. Įprastai, normali variklio įšilimo temperatūra yra 90°C ir ji turėtų būti pačiame aušinimo skysčio skydelio viduryje, kad vairuotojas vos žvilgtelėjęs įsitikintų, jog viskas tvarkoje. Tačiau, reikėtų pabrėžti, kad dėl įvairių aplinkybių temperatūra gali svyruoti nuo 85°C iki pat 100°C, kas yra normalu.

Kodėl temperatūra gali kisti?

Jeigu kalbant apie svyravimą tarp 85°C ir 100°C, tai šis pokytis galimas dėl aplinkos temperatūros bei vairavimo stiliaus. Pavyzdžiui, jeigu karštą vasaros dieną ilgai stovite kamštyje, tai aušinimo sistema gali būti nepajėgi palaikyti 90°C ir temperatūra keliais laipsniais pakyla. Tuo tarpu, žiemą varikliai, ypač dyzeliniai, šyla ilgiau ir dažnai net nesiekia 90°C.

Tačiau, jeigu aušinimo skysčio temperatūra nepasiekia arba perkopia minėtas temperatūros normas – problemos gali būti įvairios. Štai keletas jų:

  • Užsikirtęs termostatas
  • Aušinimo skysčio stoka
  • Sugedęs ventiliatorius
  • Sugedusi vandens pompa
  • Užsikišusi sistema

Problemos gali būti tiek mechaninės, tiek elektroninės, todėl visada pirmiausiai pravartu atlikti kompiuterinę diagnostiką. Taip pat svarbu pabrėžti, kad reikia naudoti tik gamintojo rekomenduojamą aušinimo skystį, kad išvengtumėte korozijos ir netinkamos temperatūros. Dar blogiau, jeigu aušinimo sistemoje yra vanduo, nes metalinės dalys pažeidžiamos korozijos ir užkemšami sistemos kanalai.

Netinkama temperatūra – pavojus varikliui!

Variklio aušinimo skysčio temperatūra yra vienas svarbiausių rodiklių tiek perkant, tiek eksploatuojant automobilį. Jeigu temperatūra yra per žema, tai rizikuojate pakenkti kai kuriems variklio elementams, o ir kuro sąnaudos būna didesnės.

Tuo tarpu, pastebėję, kad temperatūra artėja link 100°C, turėtumėte nedelsiant užgesinti variklį! Perkaitintas variklis gali pertrūkti, pažeisti įvairiausius elementus bei tarpines, o aušinimo sistemoje susidaro pavojingai aukštas slėgis.

Visada stebėkite variklio temperatūrą. Vos tik pastebėję neįprastus pokyčius, kreipkitės į specialistus!