Kuo skiriasi plaukiojanti sankaba nuo paprastos?

Kiekvienais metais nauji automobiliai tampa vis pažangesni ir įspūdingesni. Tačiau, su visomis gundančiomis funkcijomis ir žaisliukais kartu auga ir sudėtingumas. Vairuotojai nori tylesnio variklio veikimo, geresnio komforto, aukštesnės klasės. Vienas iš techninių patobulinimų buvo plaukiojanti sankaba. Ji plačiai pradėta naudoti devinto dešimtmečio pabaigoje, o šiandien be jos neapsieina beveik nei vienas modernus automobilis.

Gatvėse vis dar važinėja gausybė automobilių su paprastomis sankabomis. Kviečiame sužinoti, kuo jos skiriasi ir kodėl kai kurie vairuotojai keičia sankabas iš plaukiojančios į paprastą?

Paprasta sankaba – sutinkama vis rečiau

Jeigu pažvelgtume į seno tipo (paprastą) automobilio sankabą, pamatytume, kad jos smagratis yra sudarytas iš vieno metalo gabalo. Jis atlieka savo darbą, bet nesuteikia jokio papildomo komforto. Tokie smagračiai yra vadinami vienmasiais, kadangi jie neišsiardo ir praktiškai niekada nesusidėvi.

Plaukiojanti sankaba – komfortiška, bet brangi

Kai devintajame dešimtmetyje kone visuose dyzeliniuose automobiliuose pradėtos naudoti turbinos, variklių galia gerokai šoktelėjo. Net ir verslo klasės automobiliai buvo siūlomi su nedideliais keturių cilindrų dyzeliniais varikliais. Pastarieji turėjo pakankamai galios, buvo ekonomiški, tačiau jų veikimas grubus ir triukšmingas. Siekiant efektyviau atskirti vairuotoją nuo variklio keliamų vibracijų, inžinieriai sukūrė dviejų masių (plaukiojančią) sankabą.

Pagrindinis skirtumas tarp plaukiojančios ir paprastos sankabos yra smagračio struktūra. Priešingai nei paprastoje sankaboje, plaukiojančioje yra naudojamas iš dviejų dalių sudarytas smagratis. Šios dalys yra sujungtos guoliu ir spyruoklėmis. Didelę dalį keliamų vibracijų sugeria tos spyruoklės, tačiau jos tikrai nėra amžinos.

Kodėl vairuotojai keičia plaukiojančias sankabas į paprastas?

Vidutiniškas automobilio amžius Lietuvoje yra apie penkiolika metų, todėl suprantama, kad vairuotojai dažnai nėra nusiteikę brangiems automobilio remontams. Dviejų masių (plaukiojančios) sankabos komplektas kainuoja šimtus eurų, o susidėvėjęs smagratis yra labai dažna problema. Bet kuris automobilių ekspertas galėtų patvirtinti, kad naudoto automobilio su mechanine pavarų dėže patikros metu svarbu įsitikinti, kad smagračio būklė gera.

O kaip tai patikrinti? Užveskite automobilį ir paklausykite, ar iš priekinės automobilio dalies nesklinda pašaliniai garsai. Taip pat pabandykite užgesinti automobilį neaktyvavę sankabos – susidėvėjęs dviejų masių smagratis varikliui užgęstant turėtų subarškėti.