Kur pilasi aušinimo skystis?

Nors automobilių remontu ir priežiūra gali rūpintis autoservisai, tam tikrus bazinius patikros darbus turėtų išmanyti kiekvienas vairuotojas. Vienas iš jų yra aušinimo skysčio lygio patikra ir papildymas. Taigi, kaip sužinoti, kur pilasi aušinimo skystis ir kaip patikrinti, ar jo lygis tinkamas?

Šviesus ir skaidrus rezervuaras

Aušinimo sistemos sandara yra gana paprasta – variklyje yra specialūs aušinimo kanalai, o jie sujungti į vieną sistemą su radiatoriumi bei kitais komponentais. Kai kuriuose, ypač amerikietiškuose, automobiliuose aušinimo skystis būdavo pilamas tiesiai į radiatorių. Tačiau, moderniuose automobiliuose dažniausiai aušinimo skysčiui yra paskirtas atskiras rezervuaras. Jis įprastai būna skaidrus, baltos spalvos, o įmontuotas variklio skyriaus šone. Viduje turėtų matytis ryškios spalvos aušinimo skystis (dažniausiai žalias arba rausvas).

Kiek reikia pilti aušinimo skysčio?

Kadangi aušinimo skystis gali būti pilamas į specialų rezervuarą arba tiesiai į radiatorių (priklausomai nuo modelio), pildymo instrukcijos taip pat skiriasi.

Pildydami radiatorių stebėkite skysčio lygį pro užpilymo angą. Skystis turėtų siekti kakliuko apačią – ne daugiau ir ne mažiau. O jeigu pildomas rezervuaras, tai šone turėtumėte rasti “MIN” ir “MAX” žymas – skysčio lygis turėtų būti žemiau nei “MAX” riba, bet aukščiau nei vidurys tarp minimalios ir maksimalios žymų.

Aušinimo skysčio lygį būtina tikrinti reguliariai

Aušinimo skystis automobilyje palaiko saugią variklio veikimo temperatūrą, kadangi aušinimo skystis ne tik aušina, bet ir tolygiai paskirsto temperatūrą. Jeigu skysčio trūksta, tam tikros variklio zonos pradeda kaisti, atsiranda didžiuliai temperatūrų pokyčiai ir variklis yra perkaitinamas. Tikrinkite skysčio lygį kas 2-3 savaites arba prieš kiekvieną ilgesnę kelionę.