Smagračio gedimo simptomai

Smagratis yra labai svarbi sankabos dalis, kuri atsakinga už variklio bei transmisijos kontaktavimą. Tai yra sunki, subalansuota, apvali metalinė dalis su krumpliaračiu išorėje, kuris sujungiamas su starteriu variklio vedimo metu.

Seniau automobiliuose buvo montuojami vienmasiai smagračiai, kurie yra vientisi ir be jokių papildomų funkcijų. Tačiau, jau daugiau nei 20 metų daugelyje automobilių montuojami dviejų masių smagračiai, kurie padalinti į dvi dalis, o šios sujungtos guoliu bei spyruoklėmis siekiant sumažinti variklio keliamas vibracijas ir sušvelninti pavarų perjungimą. Vis dėlto, papildomas komfortas ateina su papildoma kaina – štai dažniausiai sutinkami smagračio gedimo simptomai.

Pašaliniai garsai

Dažniausia dvimasio smagračio problema yra susidėvėjęs guolis arba spyruoklės viduje. Tokiu atveju pagrindinės dvi smagračio dalys tarpusavyje daužosi, taip keliant pašalinius garsus. Kai gedimas dar tik pradinėje stadijoje, pašalinį garsą galite išgirsti užgesinant arba užvedant variklį. Tačiau, laikui bėgant, detalės dar labiau nusidėvi ir pašalinius garsus galite girdėti tiesiog varikliui veikiant laisva eiga.

Vibracija važiuojant

Kiek retesniais atvejais smagratis deformuojasi dėl didelių temperatūros pokyčių. Kai smagračio paviršius sulankstytas, važiuojant gali jaustis vibracija, ypatingai perjungiant pavaras. Tik nepamirškite, kad vibracijas sukelia ir daugybė kitų veiksnių, todėl pirmiausiai reikėtų tikrinti padangas, ratus bei atitinkamas transmisijos dalis. Smagračio pažeidimo atveju jį reikia keisti ir restauracija dažniausiai nebegalima.

Slysta sankaba

Norint sužinoti kas yra sankabos slydimas, pirmiausiai reikia suprasti kaip apskritai veikia sankaba. Kai paspaudžiate sankabos pedalą, tai sankaba atsilaisvina, bet pedalą atleidus ji aktyvuojasi: diskelis suspaudžiamas diskatoriaus bei smagračio. Sankabos slydimas vyksta tada, kai spaudžiant akseleratoriaus pedalą kyla variklio sūkiai, bet ne automobilio greitis. Tokiu atveju dažniausiai būna susidėvėjęs sankabos diskelis, bet kartais slydimas vyksta ir dėl perkaitusio arba tiesiog susidėvėjusio smagračio paviršiaus. Tiksliai problemą diagnozuoti galima tik nuėmus pavarų dėžę ir išardžius sankabą.

Netolygus variklio užvedimas

Smagratis yra apskritas, o ant jo yra užmautas metalinis krumpliaračio žiedas, kuris, variklio vedimo metu, sujungiamas su starteriu. Jeigu vienas ar daugiau krumpliaračio dantų nulūžta, tai variklis vedasi netolygiai, gali kartais pradėti kirstis. Tokiu atveju galima tiesiog pakeisti ant smagračio esantį krumpliaratį, tačiau pirmiausiai vis tiek reikia nuimti pavarų dėžę ir išardyti sankabą.

Atidėliodami smagračio keitimą arba remontą galite sugadinti ir kitas sankabos ar netgi pavarų dėžės detales, todėl, susidūrę su tokiais simptomais, kuo greičiau kreipkitės į specialistus pagalbos.