Žieminių padangų žymėjimas

Dažnai žieminių padangų svarba yra nuvertinama. Kad ir koks saugus bus jūsų automobilis, būtent padangos turi didžiausią įtaką eismo įvykių išvengime. Turbūt žinote, kad žiemai skirtos padangos turi kiek aštresnį protektorių ir daugiau griovelių vandeniui, bet tai tikrai nėra vienintelis ženklas, kad žiūrite į žiemines padangas. Pakalbėkime apie tai, kokie žymėjimai naudojami ant žieminių padangų.

Kaip žymimos žieminės padangos, kurias galima naudoti Lietuvoje?

Kaip jau turbūt žinote, Lietuvoje žiemos metu leidžiama eksploatuoti automobilius su žieminėmis arba universaliomis padangomis. Pastarosios dar dažnai yra žinomos kaip “sezoninės”. Universalių bei žieminių padangų žymėjimas yra gana painus, kadangi niuansų gali būti labai įvairių. Pavyzdžiui, joks žymėjimas nepraneša, kad būtent ši padanga yra universali. Tiesiog yra įvertinamos pravažumo galimybės.

M+S

Padangos su M+S žymėjimu dažniausiai yra žinomos kaip universalios. Trumpai tariant, M+S žymi, kad padangos užtikrina padidintas pravažumo savybes, o kiek jos yra padidintos – priklauso nuo gamintojo. Kiekviena šiuo ženklu pažymėta padanga turi įvykdyti gana bazinius bandymus. Tai yra sukibimo testas ant suplūkto sniego bei purvo. Būtent tai šis ženklas ir reiškia “Mud + Snow” (liet. sniegas + purvas).

Taigi, gali atrodyti, kad M+S vienareikšmiškai reiškia, kad padangos yra universalios. Tačiau, kartais pasitaiko ir tokių variantų, kai tokį žymėjimą turi ir dygliuotos padangos. Jas eksploatuoti visus metus yra draudžiama.

Kalnas su snaige viduryje

Šis ženklinimas buvo sukurtas siekiant į rinką paleisti būtent žiemai skirtas padangas bei lengviau atskirti universalias padangas nuo žieminių. Tokie modeliai įveikia gerokai griežtesnius bandymus, kurie atliekami ant slidaus kelio, ledo ir t.t. Kartais galite pamatyti tiek šį, tiek ankstesnį žymėjimą ant vienos padangos. Tai reiškia, kad ji yra tinkama visiems sezonams, tačiau atitinka ir pilnavertės žieminės padangos standartus.

Ar abiejų rūšių padangos yra pilnavertės žiemą?

Šį klausimą vairuotojai iškelia gana dažnai: jeigu universalios padangos yra leidžiamos žiemą, ar jos yra pakankamai saugios?

Padangos, kurios yra tinkamos ir vasarai, nėra tokios efektyvios žiemą kaip tikros žieminės. Žieminių padangų gamyboje naudojamas specialus mišinys, kuris išlieka minkštas žemose temperatūrose, o specialus protektoriaus dizainas sukurtas būtent sniegui ir ledui.

Universalios padangos gaminamos ieškant balanso tarp šaltos žiemos bei karštos vasaros, todėl nei vienu, nei kitu atveju jos nėra pilnavertės. Jos užtikrins stabilumą žemose, bet teigiamose temperatūrose, lengvai sningant ir t.t. Tačiau, susiduriantys su ledu ir daug sniego turėtų apsvarstyti tikras žiemines padangas.

Koks yra minimalus protektoriaus gylis žieminėms padangoms Lietuvoje?

Lietuvoje minimalus protektoriaus gylis žieminėms padangoms yra 3 mm. Tačiau, tai nereiškia, kad jas keisti būtent pasiekus tokią ribą. 3 mm yra per mažai, kad galėtumėte jaustis saugiai visose situacijose, todėl padangas reikėtų keisti protektoriui nusidėvėjus iki ne mažiau nei iki 4 mm.