Kada keisti padangas į žiemines?

 

Nenumaldomai artėjant šlapiems keliams, purvui ir, be abejo, sniegui, vėl reikia ruošti automobilį žiemos sezonui. Vienas iš svarbiausių dalykų ruošiantis yra padangos. Priešingai nei vasarinės, žieminės padangos įprastai turi grubesnį protektorių, daugiau griovelių vandeniui sklaidyti ir minkšta gumos mišinį. Tačiau, ar žinote, kada keisti padangas į žiemines?

Nuo kada privalomos žieminės padangos Lietuvoje?

Lietuvoje žiemines padangas privaloma pasikeisti iki lapkričio 10 d. Nors automobilį su žieminėmis padangomis eksploatuoti galima ištisus metus, vasarinės padangos žiemą yra draudžiamos.

Tačiau, būna atvejų, kai keitimo laiką galima ir paankstinti. Pavyzdžiui, jeigu snigti pradeda anksčiau, tai rekomenduojama nelaukti lapkričio dešimtos dienos ir sumontuoti žiemines padangas net ir vienu ar dviem mėnesiais anksčiau.

Kaip nuspręsti, kada reikia naujų padangų žiemai?

Nesate tikri, ar jūsų turimos žieminės padangos atlaikys dar vieną sezoną? Rizikuoti tikrai nereikėtų. Padangos yra vienintelis dalykas jungiantis automobilį su keliu. Stabdymo kelias ir kliūčių išvengimas kelyje stipriai priklauso nuo padangų.

Senos ir nudėvėtos padangos nebeturi pakankamai gilaus protektoriaus, todėl jos nebegali sklaidyti vandens pakankamai greitai, prastesnis sukibimas dėl sukietėjusio gumos mišinio ir netgi padidėjusi pažeidimų galimybė.

Padangų gamintojai teigia, kad svarbiausias savybes jos pradeda prarasti po penkerių metų nuo pagaminimo. Tačiau, populiariausias būdas įvertinti jų būklę yra protektoriaus gylis. Lietuvoje minimalus leistinas žieminių padangų protektoriaus gylis yra 3 mm, tačiau rekomenduojama nelaukti, kol jis nukris žemiau 4 mm.

Taigi, jeigu nesate tikri, kad jūsų turimos žieminės padangos „ištemps“ dar vieną sezoną, nerizikuokite savo bei aplinkinių gyvybėmis ir įsigykite naują komplektą.

Žieminės padangos žiemą ar universalios visus metus – kas geriau?

Ar kada pagalvojote, kad gal labiau apsimoka rinktis universalias padangas ir nesirūpinti montavimu po du kartus per metus? Nemažai vairuotojų daro būtent taip, tačiau toks būdas tikrai tinka ne visiems. Trumpai pakalbėkime apie abi rūšis.

Žieminės padangos yra pagamintos iš specialaus mišinio, geriausias savybes atskleidžiančio žemesnėse nei 7°C temperatūrose. Vasaros metu jos pasidaro itin minkštos ir važiuojant dideliu greičiu saulėkaitoje jos gali netgi deformuotis, pasidaryti panašios į želė. Tačiau, net ir per speigus jos yra pakankamai minkštos, kad užtikrintų sukibimą su sniegu, ledu, asfaltu. Kai kurios žieminės padangos gali būti ir dygliuotos. Metaliniai dygliai puikiai sminga į ledą bei suplūktą sniegą, todėl stabdymo kelias žymiai trumpesnis, o posūkiuose automobilis stabilesnis.

Universalios padangos yra tarpinis variantas tarp žieminių ir vasarinių visais aspektais – dizainu, savybėmis, galimybėmis. Jų protektorius pakankamai aštrus, kad tiktų sniegui, bet ir tolygus, kad nekeltų triukšmo vasaros metu. Tačiau, atminkite, kad žiemą jos niekada neprilygs žieminėms, o vasarą – vasarinėms. Taigi, universalias padangas apsimoka rinktis vairuotojams, kurie išvengia ekstremalių eismo sąlygų.