Kaip patikrinti kuro slėgio reguliatorių?

Moderniuose automobiliuose yra išgaunamas aukštas kuro slėgis, kuris užtikrina efektyvesnį degimą ir mažesnes kuro sąnaudas, tačiau aukšto slėgio palaikymui reikalinga ir sudėtingesnė kuro sistema, kurioje naudojami didelio našumo purkštukai, aukšto slėgio siurbliai bei kuro slėgio reguliatorius.

Kol siurblio bei purkštukų keitimas yra ypač brangus, kuro slėgio reguliatoriai dažnai kainuoja vos keliolika ar keliasdešimt eurų. Kaip patikrinti kuro slėgio reguliatorių ir kokie yra jo gedimų požymiai?

Kaip veikia kuro slėgio reguliatorius?

Aukščiausias degalų slėgis yra laikomas aukšto slėgio kuro trasoje, kuri dažniausiai būna metalinė. Trasos gale turėtų būti slėgio reguliatorius, kurio paskirtis yra palaikyti pastovų skirtumą tarp oro slėgio įsiurbimo kolektoriuje bei degalų slėgio kuro trasoje.

Reguliatoriaus veikimo principas dažniausiai yra visiškai mechaninis ir paprastas. Jis prijungtas prie įsiurbimo kolektoriaus, aukšto slėgio kuro trasos ir grįžtamojo vamzdelio. Reguliatoriaus viduje yra spyruoklė ir membrana. Kai slėgių skirtumas pakinta, membrana prasiveria ir perteklinis kuras pašalinamas į grįžtamąjį vamzdelį, kuris veda į kuro baką.

Kas nutinka jam sugedus?

Sugedęs kuro slėgio reguliatorius įprastai yra prakiuręs arba užstrigęs. Jam prakiurus degalai pradeda lašėti, o užstrigus sutrikdomas kuro tiekimas į purkštukus – uždarytoje padėtyje užstrigęs reguliatorius nepraleidžia perteklinio kuro ir degalai į purkštukus tiekiami per didelio slėgiu, o atidarytoje pozicijoje užstrigęs reguliatorius nuolat praleidžia kurą, taip nesuteikdamas pakankamo slėgio.

Kokie yra kuro slėgio reguliatoriaus gedimų požymiai?

Su galimais reguliatoriaus gedimais jau susipažinote, bet kokie ženklai praneša apie šiuos gedimus? Deja, visi simptomai gali įspėti apie daug įvairių problemų, bet juos pastebėjus vis tiek apsimoka pradėti nuo paprasčiausiai patikrinamos ir pigiausios detalės, kuri dažnai yra kuro slėgio reguliatorius. Štai kas dažniausiai nutinka automobiliui sugedus šiam reguliatoriui.

  • Variklis sunkiai vedasi.
  • Variklis veikia netolygiai
  • Gali neveikti vienas ar daugiau cilindrų
  • Variklis užgęsta
  • Jaučiamas degalų kvapas

Kartais šiuose davikliuose yra ir elektroninis daviklis, todėl kai kuriuose automobiliuose apie gedimą įspėja ir “check engine” lemputė.

Kaip patikrinti kuro slėgio reguliatorių?

Kadangi tai mechaninė detalė, jos patikrinti multimetru kaip įprasto daviklio nepavyks, tačiau procesas yra gana paprastas jeigu turite slėgio matuoklį. Bet kokiu atveju, pirmiausiai rekomenduojame paskaityti jūsų automobilio remonto vadovą ir surasti tikslias procedūros instrukcijas. Tačiau dažniausiai principas yra toks:

  1. Atraskite vožtuvą, prie kurio galima prijungti slėgio matuoklį. Jeigu vožtuvo nerandate, informacijos ieškokite gamintojo vadove.
  2. Prijunkite matuoklį ir vartotojo vadove suraskite, koks kuro slėgis turėtų būti užvestam ir užgesintam automobiliui.
  3. Pamatuokite slėgį užgesintam ir užvestam automobiliui. Jeigu variklis neužsiveda, paprašykite, kad kas nors bandytų jį vesti kol jūs matuosite slėgį.
  4. Užgesinkite variklį ir neatjungę matuoklio stebėkite slėgį – jis turėtų išlikti toks pat apie 5 minutes.
  5. Vėl užveskite variklį ir pabandykite numauti vakuumo vamzdelį nuo reguliatoriaus – dabar slėgis turėtų pradėti kilti.

Jeigu kurio nors žingsnio metu slėgis buvo netinkamas, tai greičiausiai reikia keisti reguliatorių.

Kuro slėgio reguliatoriaus patikra yra ganėtinai sudėtinga, todėl, neturint įgūdžių bei reikiamų įrankių, rekomenduojame tai patikėti specialistams.