Kaip patikrinti oro srauto matuoklę?

Oro srauto matuoklė yra neatsiejama elektroninės kuro įpurškimo sistemos automobilyje dalis, kuri leidžia nustatyti optimalų reikalingo kuro kiekį. Ši matuoklė yra įmontuota tarp oro filtro ir įsiurbimo kolektoriaus. Laikui bėgant pasitaiko atvejų, kad oro srauto matuoklė pažeidžiama, susidėvi arba tiesiog pasidengia apnašomis, ko pasekoje susiduriama su galios stoka, dideliu dūmingumu ir t.t.

Norint patikrinti oro srauto matuoklę, pirmiausiai reikėtų žinoti jos veikimo principą. Dažniausiai šios matuoklės veikia “karšto laido” principu. Įsiurbimo žarnoje įmontuotas kaitinamas elementas – kai variklis veikia laisva eiga, į jį patenka mažesnis oro srautas, kuris lėčiau atvėsina įkaitusį elementą ir elementui reikia mažiau srovės norint jį įkaitinti. Tuo tarpu, kai padidinami variklio sūkiai, padidėjęs įsiurbiamo oro srautas stipriau vėsina elementą, padidinant srovę, kuri elementą kaitina. Ši srovė yra proporcinga įsiurbiamo oro srautui.

Patikrinkite korpuso bei jungties būklę

Kaip jau minėjome, oro srauto matuoklė dažniausiai randama įsiurbimo žarnoje, tarp filtro ir kolektoriaus. Suradę matuoklę atidžiai apžiūrėkite jos būklę. Įsitikinkite, kad korpusas nėra skilęs, sulaužytas, ar kaip nors kitaip pažeistas. Pajudinkite kištuką – jis turi būti tvirtai prijungtas ir neklibėti. Taip pat apžiūrėkite laidus, ypač šalia oro srauto matuoklės bei vietose, kuriose laidas su kuo nors kontaktuoja.

Pabandykite atjungti matuoklę

Jeigu oro srauto matuoklė iš pažiūros atrodo tvarkinga, galite sužinoti ar dar veikia tiesiog ją atjungdami. Šiuo atveju, pirmiausiai, reikia atsižvelgti į jūsų automobilio simptomus.

Dažniausiai dėl neveikiančios ar blogai veikiančios oro srauto matuoklės jaučiamas variklio galios sumažėjimas – sunku aplenkti kitus eismo dalyvius, įsibėgėjimas labai vangus, o variklis dar gali ir sunkiai užsivesti. Jeigu tai nutiko dėl blogos oro srauto matuoklės, vadinasi jos rodmenys yra per maži ir variklis negauna pakankamai degalų. Pabandykite atjungti matuoklės laidus ir užvesti automobilį bei pavažiuoti. Jeigu galia padidėjo arba automobilis geriau vedasi, greičiausiai reikia keisti oro srauto matuoklę.

Kartais, kai gedimas yra didesnis arba įsisenėjęs, variklio galite visai neužvesti arba užvestas variklis dirba labai grubiai. Tokiu atveju irgi pabandykite atjungti oro srauto matuoklę, įjungti stovėjimo stabdį ir užvesti automobilį – jeigu situacija pagerėjo, tai greičiausiai reikia keisti oro srauto matuoklę.

Atlikite kompiuterinę diagnostiką

Pažangios bei sudėtingos elektros sistemos moderniuose automobiliuose gali būti ir palaima ir prakeiksmas. Nors jų remontas gali būti labai sudėtingas, kompiuterinė diagnostika leidžia nustatyti įvairius gedimus vos kelių mygtukų spustelėjimu.

Sugedus oro srauto matuoklei jos rodmenys dažniausiai viršija normos ribas, todėl aktyvuojama klaida. Atitinkama diagnostikos įranga gali nuskaityti tą klaidą, taip nustatant tikslų gedimą.

Patikrinkite parametrus realiu laiku

Kai kurios kompiuterinės diagnostikos programos leidžia ne tik nuskaityti bei trinti klaidas, bet ir stebėti įvairius parametrus realiu laiku. Turėdami prieigą prie įrangos pabandykite patikrinti matuojamo oro srauto kiekį. Jis turėtų augti proporcingai su variklio sūkiais, todėl galite pasižymėti, koks kiekis yra varikliui dirbant laisva eiga, 1500, 2000, 2500 sūkiais per minutę. Jeigu rodmenys auga netolygiai arba šokinėja – matuoklės sensorius gali būti pasidengęs apnašomis arba gali tekti keisti visą matuoklę.

Parametrus galima patikrinti ir naudojant multimetrą, tačiau tam reikia diagramos, specifinės jūsų automobilio modeliui.

Turėkite omeny, kad net ir tikrinant oro srauto matuoklę yra tikimybė pažeisti jungtį ar pačią matuoklę, todėl, neturėdami tinkamų įrankių ar įgūdžių, geriau patikėkite patikros bei remonto darbus specialistams.