Kaip patikrinti tepalo lygį?

Variklio alyva yra pats svarbiausias skystis automobilyje, kadangi ji atsakinga už variklio detalių tepimą, aušinimą, ilgaamžiškumą. Skirtingo dydžio ir galingumo varikliams yra reikalingas atitinkamas tepalo kiekis, kuris, tepalo siurblio dėka, yra nuolat pilamas ant velenėlių, įtempėjų ir kitų svarbių komponentų.

Variklio alyvos nuotėkius skatina įvairūs gedimai, todėl jos lygį reikėtų patikrinti kartą per 1-2 savaites arba kiekvieno apsilankymo degalinėje metu. Tad kviečiame sužinoti, kaip patikrinti tepalo lygį ir, jeigu reikia, jo įpilti.

Tikrinimas priklauso nuo automobilio

Automobilių gamintojai kartu su kiekvienu nauju modeliu pristato ir naujų funkcijų bei ypatybių siekiant sudominti potencialius pirkėjus ir pranokti konkurentus. Nemažai modernių automobilių nebeturi tradicinių tepalo matuoklių, kadangi patikra skaitmenizuojama. Esant alyvos trūkumui, tokiuose automobiliuose borto kompiuteris turėtų pranešti apie problemą. Bet kokiu atveju, tepalo lygį galite patikrinti naudodami borto kompiuterį arba kompiuterinę diagnostiką. Tikslias patikros instrukcijas rasite savo automobilio vartotojo vadove.

Daugelis automobilių vis dar naudoja tradicines tepalo matuokles, todėl lygio patikrinimui teks lįsti po variklio gaubtu.

Pirmiausiai įsitikinkite, kad automobilis stovi ant lygaus paviršiaus ir nėra pakrypęs, kad alyva nebūtų subėgusi į šoną. Jeigu automobilis neseniai buvo užvestas, tai šiek tiek luktelėkite, kad nenudėgtumėte. Taip pat pasiruoškite šluostę arba popierinį rankšluostį tepalui nuvalyti.

Dabar suraskite lygio matuoklę. Ji turėtų būti gerai matomoje ir lengvai pasiekiamoje vietoje, o matuoklės rankenėlė būna ryškiaspalvė: raudona, geltona arba oranžinė. Ištraukite matuoklę ir nuvalykite ant matuoklės esantį tepalą. Tada įstatykite matuoklę atgal (įstatant gali prireikti ją lengvai spustelėti, kad įsistatytų iki galo), palaikykite keletą sekundžių ir vėl ištraukite – dabar jau turėtų būti matomas alyvos lygis.

O kaip “skaityti” matuoklę? Šalia jos galo turėtų būti du skersiniai brūkšneliai arba F (“Full”) bei L (“Low”) žymės. Jos žymi minimalią ir maksimalią ribas, todėl svarbu įsitikinti, kad tepalo lygis visada būtų tarp šių žymių. Turėkite omeny, kad dėl tepalo trūkumo netinkamai tepamos variklio detalės dėvisi žymiai greičiau, o dėl tepalo pertekliaus alyva gali pratekėti pro tarpiklius bei riebokšlius.

Kaip įpilti tepalo į variklį?

Pastebėję, kad tepalo lygis yra žemiau arba labai arti minimalios ribos būtina įpilti tepalo. Variklio viršuje turėtų būti gerai matomas kamštis užpylimui, o papildymui rekomenduojame naudoti piltuvėlį. Pirmiausiai pabandykite įpilti ne daugiau nei puslitrį ir vėl patikrinti matuoklę – pažiūrėkite kiek pakilo lygis ir atitinkamai papildykite.

Naudokite tik gamintojo rekomenduojamą alyvą, ypatingai atkreipdami dėmesį į klampumą: 0W30, 5W40 ir pan. Tepalas turėtų būti rudas ir skaidrus, bet senuose dyzeliniuose varikliuose jis gali būti ir juodesnis dėl užterštumo, todėl geriausia yra sekti tepalų keitimo intervalus.