Kokia variklio oro filtro paskirtis?

Vidaus degimo varikliai veikia degindami kurą, o tam reikia degalų ir oro. Tiek degalai, tiek oras, prieš patekdami į degimo kamerą, praeina pro specialius filtrus. Specialistai tikina, kad variklio oro filtrą reikia keisti reguliariai, o ar žinote, kokia yra jo paskirtis ir kas nutinka filtro nekeičiant laiku?

Varikliui būtinas švarus oras

Veikimo metu variklis pats siurbia orą į cilindrus. Jis į degimo kamerą patenka pro vožtuvus, įsiurbimo kolektorių bei oro filtrą. Pastarasis sustabdo svetimkūnius ir įvairias dulkes nuo patekimo į vidų.

Kas nutiktų išėmus variklio oro filtrą? Kol nepasitaikytų jokie svetimkūniai, varikliui nieko nenutiktų. Tačiau, jeigu į oro paėmimo angą patektų akmenukai bei dulkės, jie pažeistų cilindrų sieneles, stūmoklius, vožtuvus.

Kas nutinka laiku nekeičiant variklio oro filtro?

Ilgainiui oro filtras užsikemša – jį padengia tankus dulkių sluoksnis, dėl kurio gerokai apribojamas oro patekimas į variklį. Tokiu atveju galite susidurti su įvairiomis problemomis:

  • Sumažėjusi galia
  • Padidėjusios degalų sąnaudos
  • Didelis dūmingumas
  • Įsižiebusios klaidos prietaisų skydelyje
  • Aitrus degalų kvapas

Variklio oro filtrą rekomenduojama keisti kas 20 tūkst. kilometrų. Šis periodas gali kisti atsižvelgiant į vairavimo sąlygas. Pavyzdžiui, dažnai važinėdami žvyrkeliais turėtumėte filtrą pasikeisti kiek dažniau.