Vidaus degimo varikliai veikia degindami kurą, o tam reikia degalų ir oro. Tiek degalai, tiek oras, prieš patekdami į degimo kamerą, praeina pro specialius filtrus. Specialistai tikina, kad variklio oro filtrą reikia keisti reguliariai, o ar žinote, kokia yra jo paskirtis ir kas nutinka filtro nekeičiant laiku?
Varikliui būtinas švarus oras
Veikimo metu variklis pats siurbia orą į cilindrus. Jis į degimo kamerą patenka pro vožtuvus, įsiurbimo kolektorių bei oro filtrą. Pastarasis sustabdo svetimkūnius ir įvairias dulkes nuo patekimo į vidų.
Kas nutiktų išėmus variklio oro filtrą? Kol nepasitaikytų jokie svetimkūniai, varikliui nieko nenutiktų. Tačiau, jeigu į oro paėmimo angą patektų akmenukai bei dulkės, jie pažeistų cilindrų sieneles, stūmoklius, vožtuvus.
Kas nutinka laiku nekeičiant variklio oro filtro?
Ilgainiui oro filtras užsikemša – jį padengia tankus dulkių sluoksnis, dėl kurio gerokai apribojamas oro patekimas į variklį. Tokiu atveju galite susidurti su įvairiomis problemomis:
- Sumažėjusi galia
- Padidėjusios degalų sąnaudos
- Didelis dūmingumas
- Įsižiebusios klaidos prietaisų skydelyje
- Aitrus degalų kvapas
Variklio oro filtrą rekomenduojama keisti kas 20 tūkst. kilometrų. Šis periodas gali kisti atsižvelgiant į vairavimo sąlygas. Pavyzdžiui, dažnai važinėdami žvyrkeliais turėtumėte filtrą pasikeisti kiek dažniau.