Kuo skiriasi radialinės padangos sandara nuo diagonalinių?

Ne kiekvienas žino, kad kone vienodai atrodančios, juodos, guminės padangos iš tiesų gali stipriai skirtis. Savaime suprantama, kad dviračiams ir traktoriams skirtas padangas sieja tik spalva, bet ar kada teko girdėti apie populiariausius padangų tipus – radialinės bei diagonalinės?

Vizualiai jos gali būti identiškos, bet struktūra yra skirtinga, todėl suteikiamos unikalios charakteristikos. Kviečiame susipažinti su šiais padangų tipais ir lengviau nuspręsti, kuris iš jų geriausiai tinka jūsų poreikiams.

Diagonalinės padangos ir jų sandara

Diagonalinės padangos buvo naudojamos dar devyniolikto amžiaus pabaigoje. Jos puikiai tiko to laikotarpio automobiliams ir kitai technikai.

Šios padangos susideda iš kelių sluoksnių kordų, kurie, žvelgiant išilgai protektoriaus, yra išsidėstę 30–50 laipsnių kampu. Šie sluoksniai tęsiasi iki pat padangų kraštų, todėl tiek protektorius, tiek padangos sienelės yra vienodai tvirtos. Tokios padangos geriau atlaiko didelį svorį ir įvairius kelio nelygumus.

Radialinės padangos ir jų sandara

Nors pirmieji radialinės padangos dizainai buvo užpatentuoti dar praeito šimtmečio pradžioje, pirmąją masinei gamybai paruoštą padangą Michelin sukūrė tik 1946 metais. Naujo padangų dizaino reikėjo dėl augančios automobilių galios, svorio ir vairuotojų poreikių, kadangi diagonalinės padangos dizainas jau buvo pasenęs naudojimui ant lengvųjų automobilių.

Ką reiškia radialinės padangos? Jos turi tvirtus metalinius trosus, kurie juosia su ratlankiu besiliečiančius kraštus. Pagrindinis plieninio kordo sluoksnis yra nutiestas skersai (90 laipsnių) protektoriaus ir tai yra vienintelis sluoksnis padangos sienelei. Daugiau dėmesio yra skiriama protektoriaus apsaugai – ties protektoriumi yra tiesiamos kelios plieninės kordo juostos, kurios tarpusavyje susikryžiuoja stačiu kampu.

Kodėl daugiau sluoksnių skiriama protektoriui? Todėl, kad sienelė nuo protektoriaus tampa nepriklausoma, taip sustiprinant protektorių, pagerinant stabilumą ir sumažinant riedėjimo pasipriešinimą.

Kurios padangos geriau tinka jums?

Jeigu ieškote padangų lengvajam automobiliui, tada nieko galvoti nebereikia – radialinės padangos yra būtent tai ko ieškote. Jos buvo sukurtos siekiant prisitaikyti prie greitesnių automobilių. Keletas kordų sluoksnių apsaugo protektoriaus zoną nuo dūrių, padanga mažiau įkaista važiuojant dideliu greičiu, visas protektorius tolygiai liečiasi su kelio paviršiumi.

Galima rinktis ir tvirtesnes radialines padangas, kurios dažniausiai ženklinamos C, EXTRA LOAD arba REINFORCED. Jos įprastai skirtos mikroautobusams, visureigiams ir nedideliems krovininiams automobiliams. Tokių padangų sandara yra kone identiška įprastai radialinei, tik su papildomais kordų sluoksniais aukštesniam slėgiui atlaikyti.

Pereinant prie diagonalinių padangų, jos nėra geras pasirinkimas šių dienų tarpmiestinių kelių greičiams. Ar kada esate pastebėję, kad sumažėjęs slėgis automobilio padangoje sunkiai pastebimas iki kol ji nėra visai tuščia? Tuo tarpu, bent truputį sumažėjęs slėgis traktoriaus padangoje paverčia ją vizualiai subliuškusia. Taip yra dėl struktūros skirtumo: kadangi visas diagonalinės padangos paviršius yra sudarytas iš tų pačių sluoksnių, tiek sienelių, tiek protektoriaus tvirtumas yra vienodi.

Diagonalinės padangos geriausiai tinka industriniam ir žemės ūkio transportui. Jos suteikia amortizaciją ir gerą sukibimą su biriais paviršiais. Negana to, padangų sienelės yra gerokai sunkiau pažeidžiamos, todėl neretai jas renkasi ir modifikuotų, bekelei skirtų visureigių mėgėjai.

Kurias padangas rinktis priekabai?

Įprastai priekabos neturi varančiųjų ratų ir padangos turi atlaikyti ganėtinai didelį svorį. Priešingai nei automobilio ar kitos savaeigės transporto priemonės padangos, priekabai nėra reikalingas „kabinimas“ – svarbiausia išlaikyti jos stabilumą.

Įprastoms, valčių, vandens motociklų ir kitoms lengvųjų automobilių priekaboms, kemperiams geriausiai tinka radialinės padangos, kadangi svoriai nėra dideli, o keliaujant palaikomas didelis greitis. Taip pat reikėtų pabrėžti, kad tokias priekabas naudojantys vairuotojai retai susiduria su prastos kokybės keliais, todėl diagonalinių padangų tipas čia nėra reikalingas.

Vis dėlto, dažniau važiuojant žvyrkeliais, bekele ar žemės ūkyje reikėtų rinktis diagonalines. Jos nebus taip lengvai praduriamos net ir sunkiai pakrovus priekabą. Negana to, sunkiasvorėse priekabose dažnai sumontuotos lingės, todėl diagonalinės padangos suteikia papildomos amortizacijos. Tiesa, dideliems greičiams jos nėra rekomenduojamos.

Ar gali radialinės ir diagonalinės padangos būti naudojamos ant vienos transporto priemonės?

Radialinės ir diagonalinės padangos jokiu būdu negali būti montuojamos ant vienos transporto priemonės. Nesvarbu, ar jos yra ant skirtingų ašių, ar pusių – abiejų rūšių padangos suteikia skirtingas charakteristikas, kas priveda prie padidėjusios rizikos patekti į eismo įvykį.

Kodėl apskritai diagonalinės padangos vis dar yra pardavinėjamos?

Gali pasirodyti, kad radialinės padangos yra visa galva aukščiau – lėčiau dėvisi, yra stabilios, puikiai prisitaiko prie augančios įvairių rūšių technikos galios. Tačiau, yra dvi svarbios priežastys, kodėl jų paklausa vis dar tokia aukšta – žema kaina ir ilgaamžiškumas.

Dėka paprastos struktūros, diagonalines padangas pagaminti yra gerokai paprasčiau, o medžiagų reikia mažiau. Naudojamos gana paprastos technologijos, todėl galutinė produkto kaina nėra aukšta. Tai labai aktualu įvairiose verslo srityse.

Kalbant apie ilgaamžiškumą, turime omeny ne dėvėjimąsi, bet padangų būklę jų nenaudojant. Turbūt esate girdėję, kad lengvųjų automobilių padangos jau praranda dalį svarbiausių savybių praėjus penkiems metams po jų pagaminimo. Diagonalinės padangos nėra tokios pavaldžios laikui, todėl jos puikiai tinka retai naudojamoms priekaboms, sunkvežimiams, traktoriams.

Dabar, žinodami kuo skiriasi radialinės ir diagonalinės padangos, savo poreikius tenkinančią produkciją išsirinksite gerokai lengviau.