Variklio pagalvės gedimo požymiai, simptomai

Kadangi variklis skleidžia vibracijas ir turi būti apsaugotas nuo įvairių smūgių važiuojant automobiliu, jis su automobiliu negali būti standžiai sujungtas. Būtent todėl yra naudojamos variklio pagalvės. Tai yra guminė terpė, jungianti variklį ir automobilio rėmą arba kėbulą. Dėka jos variklio veikimas automobilyje jaučiamas minimaliai ir apsaugomi variklio komponentai.

Tačiau variklio pagalvės, laikui bėgant, susidėvi. Tokiu atveju susiduriama su įvairiais nepatogumais ir problemomis, kurios ilgainiui gali išaugti į dar rimtesnius gedimus. Tad kokie gi yra variklio pagalvių gedimų požymiai ir ką daryti susidūrus su jais?

Kokie yra susidėvėjusios variklio pagalvės požymiai?

Variklio pagalvės įprastai dėvisi pamažu, bet joms plyšus ar lūžus jų korpusui gedimas jaučiamas ir pastebimas gerokai lengviau. Bet kokiu atveju, susidėvėjus variklio pagalvei gali pasireikšti kelių rūšių simptomai, tad kviečiame sužinoti, kokie jie gali būti ir kaip juos atpažinti.

Vibracija

Viena pagrindinių variklio pagalvės paskirčių yra vibracijos slopinimas, tad kuo pagalvė labiau susidėvėjusi, tuo labiau automobilyje jaučiasi variklio skleidžiama vibracija.

Kodėl taip yra? Laikui bėgant guminė terpė tarp variklio ir kėbulo kietėja ir guma nebėra tokia elastinga. Todėl ji būna pažeidžiama, suplonėja ir vibracijų slopinimas pasidaro nepakankamai efektyvus. Turėkite omeny, kad geriausiai ši problema jaučiama senesniuose dyzeliniuose automobiliuose, kadangi benzininiai varikliai veikia gerokai švelniau.

Grubus variklio užvedimas

Kiekvienas vairuotojas žino, kad variklio vedimo ir gesinimo metu gana gerai jaučiamas variklio purtymas. Užvedant variklis sukasi netolygiu greičiu, todėl jis „išlinguojamas“ ir automobilyje jaučiamas purtymas. Panašiai nutinka ir užgesinant variklį – dideliu greičiu sukamas variklis yra stabdomas ir inercija jį stipriai išjudina. Šiuos „lingavimus“ slopina variklio pagalvės, bet jeigu jos susidėvėjusios, tai galite girdėti ir pajusti smūgius.

Smūgiai perjungiant pavaras

Dar vienas momentas, kurio metu staigiai kinta variklio inercija, yra perjungiant pavaras bei pajudant iš vietos. Jeigu tokiu metu girdite pašalinius garsus, rekomenduojame nuvykti į autoservisą variklio pagalvių patikrai.

Vizualūs pažeidimai

Jeigu turite galimybę pakelti automobilį, tai variklio pagalves galite tiesiog apžiūrėti vizualiai. Kartais viena ar dvi pagalvės būna ir viršutinėje variklio skyriaus dalyje, bet dažniausiai tenka lįsti po automobiliu. Tikrinant pagalves reikėtų atidžiai apžiūrėti guminę dalį – jos susidėvi anksčiausiai ir gali pasimatyti įtrūkimai bei plyšiai. Retesniais atvejais pažeidžiamas ir metalinis korpusas. Galima pabandyti pagalvę pajudinti, kad įsitikintumėte, jog ji nekliba.

Bet kokiu atveju, jeigu įtarinėjate variklio pagalvės gedimus, rekomenduojame nuvykti į autoservisą detaliai patikrai, kad gedimai būtų nustatyti tiksliai.

Kas sukelia variklio pagalvės gedimus?

Kaip ir visų automobilio dalių, variklio pagalvių nusidėvėjimas priklauso nuo įvairių aplinkybių. Štai keletas dažniausių priežasčių, dėl kurių pagalvės susidėvi anksčiau.

Netinkama vairavimo technika

Variklio pagalvės labai kenčia nuo grubaus pavarų perjungimo ir staigių įsibėgėjimų. Jeigu vairuojate automobilį su mechanine pavarų dėže, labai svarbu pavaras perjungti laiku ir vengti perdėtai didelių variklio sūkių.

Ankstesnės avarijos

Jeigu automobilis kažkada buvo patekęs į eismo įvykį, yra galimybė, kad buvo pažeista kėbulo struktūra ir pagalvių tvirtinimo vietos yra šiek tiek pakrypusios. Tokiu atveju pagalvės įstatomos neteisingai ir dėl per didelio krūvio jos yra pažeidžiamos.

Skysčių nuotėkiai

Vairo stiprintuvo skystis, degalai, alyva ir kiti stiprūs chemikalai ilgainiui apgadina įvairias medžiagas. Dažnu atveju senesnių automobilių varikliuose pastebimas alyvos ar vairo stiprintuvo skysčio nuotėkis, kuris, patekęs ant variklio pagalvės, apgadina jos guminę dalį. Tokiu atveju ne tik reikėtų keisti pagalvę, bet ir nustatyti bei pašalinti nuotėkio šaltinį.

Ar galima pakeisti variklio pagalvę savarankiškai?

Bet kokias dalis galima pakeisti savarankiškai, tačiau dažnai tam reikia specialių žinių bei įrankių, ypatingai moderniuose automobiliuose. Pagalvių keitimui dažnai reikia automobilio keltuvo bei galimybės šiek tiek kilstelėti variklį, todėl dažniausiai vairuotojai tokius remonto darbus patiki specialistams.