Visuose automobiliuose, kurie turi vidaus degimo variklį, yra sumontuotos aušinimo sistemos. Senesniuose automobiliuose varikliai dažnai būdavo aušinami oru, bet šiais laikais aušinimui kone visada naudojamas skystis. Jei sistema veikia netinkamai, variklis gali perkaisti, sudarant ypatingai dideles remonto išlaidas.
Pastebėjus aušinimo sistemos gedimus reikia reaguoti laiku. Todėl kiekvienas vairuotojas turėtų susipažinti su dažniausiai pasitaikančiais aušinimo sistemos gedimais, koks gali būti aušinimo sistemos remontas, ir kaip viso to išvengti.
Kaip veikia aušinimo sistema?
Kadangi automobilių gamintojai siekia iš mažesnių variklių išspausti vis daugiau galios, juose yra apstu aukštą temperatūrą pasiekiančių dalių. Nors naujame automobilyje esanti aušinimo sistema šiek tiek skiriasi nuo tų, kurios veikia 15-20 metų amžiaus automobiliuose, jos veikimo principas vis tiek išlieka tas pats.
Variklyje yra padaryti specialūs kanalai aušinimo skysčiui. Tie kanalai yra sujungti su visa aušinimo sistema, kuri apima rezervuarą, salono pečiuko radiatorių, vandens pompą, pagrindinį aušinimo radiatorių ir papildomas aušinamas dalis.
Užvedus šaltą variklį, vandens pompa cirkuliuoja aušinimo skystį variklio viduje. Taip jis greičiau įšyla ir, pasiekus atitinkamą temperatūrą, atidaromas termostatas ir skystis aušinasi tekėdamas pro radiatorių. Įšilus varikliui, jo temperatūra neturėtų perlipti 90°C.
Kokias aušinimo sistemos remonto paslaugas atliekame?
Jeigu įtariate aušinimo sistemos problemas savo automobilyje, reikėtų nedelsti ir jas diagnozuoti bei pašalinti. Tiek aukšta, tiek žema variklio temperatūra yra kenksminga, todėl kviečiame apsilankyti Šiaulių automobilių servise „Autoera“. Čia yra atliekamas įvairus aušinimo sistemos remontas:
- Aušinimo sistemos sandarumo tikrinimas
- Aušinimo sistemos nuorinimas
- Aušinimo sistemos diagnostika
- Vandens pompos remontas ir keitimas
- Termostato keitimas
- Radiatoriaus keitimas
- Aušinimo skysčio keitimas
- Ventiliatoriaus remontas ir t.t.
Mūsų specialistai ne tik nustatys gedimą, bet ir pasiūlys reikiamas detales ir optimaliausią gedimo šalinimo būdą. Mus galite rasti adresu Tilžės g. 74b, Šiauliai.
Aušinimo sistemos remonto kaina
Kaip ir visų remonto darbų, aušinimo sistemos remonto kaina taip pat priklauso nuo gedimo pobūdžio bei automobilio tipo. Pavyzdžiui, įtrūkusios žarnos keitimas dažniausiai yra gerokai paprastesnis nei vandens pompo keitimas. Taigi, tikslią remonto kainą galima įvardinti tik žinant gedimą ir automobilį.
Susisiekite su mumis, jeigu norite sužinoti aušinimo sistemos remonto kainą jūsų automobiliui arba turite kitų klausimų. Kontaktus rasti ir vizitui užsiregistruoti galite mūsų portale.
Kokie yra dažniausi aušinimo sistemos gedimai?
Aušinimo sistema nėra sudėtinga, todėl ir dalių įvairovė nėra didelė, o jų paskirtis lengvai suprantama. Aušinimo sistemos turi keletą silpnų vietų, bet jų gedimai yra lengvai atpažįstami ir pašalinami.
Pažeista radiatoriaus žarna
Sandarumas aušinimo sistemoje yra būtinas. Net menkiausias aušinimo skysčio nuotėkis neturėtų būti toleruojamas, kadangi jo trūkumas gali pasibaigti brangiu variklio remontu. Variklis ir radiatorius yra sujungti dviem storomis guminėmis žarnomis. Ilgainiui jos sukietėja, nusitrina, gali pratrūkti. Taigi, jeigu pastebėjote nuotėkį po šiomis žarnomis – laikas jas pakeisti.
Gera žinia ta, kad viršutinės žarnos keitimas yra itin paprastas, nes pakanka išleisti tik dalį skysčio. Bet kokiu atveju, šį darbą turi atlikti specialistai, nes kyla nudegimų rizika.
Susidėvėjusi vandens pompa
Vandens pompą rekomenduojama keisti kartu su paskirstymo diržu, bet neretai vairuotojai ją keičia tik susidūrę su aušinimo problemomis. Vandens pompa yra kone svarbiausia aušinimo sistemos dalis – jai neveikiant skystis necirkuliuoja ir kaista netolygiai.
Sugedęs termostatas
Jeigu automechanikui papasakosite, kad jūsų automobilis nepasiekia darbinės temperatūros arba kaista, vienas pirmųjų jo klausimų turėtų būti: „ar bandėte keisti termostatą?“ Termostatas yra vožtuvas, kuris skiria didįjį ir mažąjį sistemos ratus. Jis gali užstrigti bet kokioje pozicijoje, o nuo to priklauso problemos simptomai.
Įprastai termostatas yra lengvai pasiekiamoje vietoje
Kiauras radiatorius
Dažniausiai automobilių radiatoriai yra aliuminiai, bet kartais jie gaminami ir iš vario. Dėl oksidacijos, vibracijų bei smūgių jie kartais prakiūra. Tokiu atveju skystis išsilieja ir automobilio eksploatuoti nebegalima. Vienintelis sprendimas – radiatoriaus keitimas.
Kaip išvengti aušinimo sistemos gedimų?
Visiškai išvengti automobilio gedimų yra neįmanoma, tačiau reguliarūs priežiūros darbai yra skirti gedimų rizikos mažinimui bei automobilio ilgaamžiškumo užtikrinimui. Štai keletas patarimų padėsiančių išvengti aušinimo sistemos gedimų:
- Sistemą pildykite tik specialiu skysčiu
- Keiskite aušinimo skystį kas 50 tūkst. kilometrų
- Keiskite vandens pompą kartu su paskirstymo diržu
- Reguliariai tikrinkite skysčio lygį, sistemos žarnų būklę, radiatorių
Nenuvertinkite aušinimo sistemos svarbos jūsų automobilyje. Reguliari patikra apsimoka labiau nei brangios remonto išlaidos neprižiūrint sistemos tinkamai.