Nors elektromobilių patikimumas yra geresnis, dėl mažesnės kainos ir didesnio pasirinkimo didžioji dalis vairuotojų vis dar renkasi automobilius su vidaus degimo varikliais. Dyzelinių ir benzininių automobilių savininkai gali susidurti su begale įvairių gedimų, bet viena didžiausių problemų yra kaistantis variklis. […]
DAUGIAU
Kone visuose moderniuose automobiliuose yra naudojamos ABS sistemos, kurios stipriai prisideda prie optimalaus sukibimo palaikymo bei užtikrina geresnį automobilio saugumą. Vis dėlto, pasitaiko įvairių ABS sistemos gedimų, kurie aktyvuoja įspėjamąją lemputę prietaisų skydelyje. Kodėl ji gali būti aktyvuojama, ką tai reiškią, ir kokiais būdais ją galima išjungti? […]
DAUGIAU
ABS sistema atnešė didžiulius pokyčius į automobilių rinką. Ji padeda išvengti netikėto kontrolės praradimo, slydimo, ir užtikrina maksimalų sukibimą įvairiose situacijose vairuojant. Tačiau, kaip ši svarbi sistema veikia ir kokie yra dažniausi jos gedimai? Kviečiame sužinoti, kaip jūsų automobilyje esanti ABS sistema veikia ir su kokiomis problemomis galite susidurti. […]
DAUGIAU
Lietuvoje ilgos kelionės į darbą, atšiaurios žiemos ir sudėtingos eismo sąlygos pasitaiko gana dažnai, todėl lietuviams labai svarbus yra patikimas dyzelinis variklis. Dyzeliniai varikliai yra žinomi dėl savo tvirtumo, ekonomijos ir ilgaamžiškumo, todėl yra populiarus pasirinkimas mūsų šalyje. Vis dėlto, ne visi varikliai yra patikimi ir tvirti. […]
DAUGIAU
Dyzeliniai varikliai žinomi dėl savo tvirtumo ir efektyvumo, tačiau, kaip ir bet kokio tipo varikliai sistema, jie gali susidurti su problemomis. Dyzelinių variklių savininkai kartais susiduria su labai nemaloniu nesklandumu – kalenimu. Šis nerimą keliantis triukšmas gali būti įvairiausių problemų požymis, kurių nereikėtų ignoruoti. Šiame straipsnyje išsiaiškinsime, ką reiškia dyzelinio variklio kalenimas, kokios yra jo priežastys ir kaip išspręsti šią problemą. […]
DAUGIAU
Šiame straipsnyje paaiškinsime, kaip reikia patikrinti pakaitinimo žvakių relę, padėsime diagnozuoti ir išspręsti problemas bei užtikrinti, kad jūsų dyzelinis variklis visada būtų paruoštas naudojimui, net jeigu lauke tvyro speigas. […]
DAUGIAU
Lietuvoje “Opel Zafira” yra vienas dažniausiai sutinkamų automobilių. Šis modelis pasižymi itin talpiu salonu ir patikimų variklių gama, tačiau net ir patiems patikimiausiems automobiliams yra itin svarbus akumuliatorius. Tad kviečiame sužinoti kaip tinkamai išsirinkti akumuliatorių “Opel Zafira” automobiliui ir kitas svarbias ypatybes. […]
DAUGIAU
Visuose automobiliuose yra gausybė elektros sistemų, kurioms visada reikia elektros energijos. Negana to, tiekiama energija turi būti pastovi, nepertraukiama, priešingu atveju galima sugadinti valdymo blokus, jutiklius ir kitus jautrius elektronikos elementus. Tam yra reikalingi auto generatoriai, kurie užtikrina, kad multimedija, šildomomis sėdynėmis bei kita elektronika galėtumėte naudotis netrukdomai. […]
DAUGIAU
Kondensatorius yra esminis elektronikos komponentas, tačiau daugelis žmonių nesupranta, kas jie yra ar kaip jie veikia. Nesvarbu, ar mokotės elektros prietaisų remonto, norite sužinoti daugiau apie automobilių elektros sistemas, ar tiesiog domitės kaip veikia elektros prietaisai – kviečiame sužinoti kam reikalingas kondensatorius ir sužinoti apie svarbiausias jų ypatybes. […]
DAUGIAU
DSG (tiesioginės pavarų dėžės) padarė didelę įtaką automobilių pramonei dėl savo žaibiško ir sklandaus pavarų perjungimo. Dažniausiai naudojamos „VAG“ grupės („Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“) automobiliuose, šios transmisijos turi vieną unikalią savybę – dvigubą sankabą. Kviečiame susipažinti su DSG pavarų dėžių veikimo ypatybėmis ir daugiau sužinoti apie jų privalumus bei trūkumus. […]
DAUGIAU
Dvigubos sankabos transmisija (angl. „Dual Clutch Transmission“ (DCT)) atnešė didelius pokyčius į automobilių inžinerijos pasaulį. Tai suteikė naujas galimybes automobilių gamintojams siekiant ekonomiškesnio ir komfortiškesnio vairavimo. Kviečiame susipažinti su DCT pavarų dėžių veikimo principu, trūkumais bei privalumais, kurie suteikiami vairuotojams. […]
DAUGIAU
Turbūt ne kartą patekote į situaciją kai jūsų automobilio langai staiga užrasoja, trikdydami matomumą ir vairavimą paversdami iššūkiu. Rasojantys automobilio langai ne tik erzina, bet ir gali sukelti įvairių problemų. Kviečiame kartu pasigilinti į galimas rasojimo priežastis ir problemos šalinimo būdus. […]
DAUGIAU
Kas yra riebokšlis? Tai būtinas automobilio, motociklo ar kitos motorinės transporto priemonės komponentas, sudarytas iš gumos arba elastomerinės medžiagos su metaliniu korpusu. […]
DAUGIAU
Generatorius yra esminis automobilio elektros sistemos komponentas, atsakingas už akumuliatoriaus krovimą ir transporto priemonės elektros sistemų maitinimą. Kiekvienam vairuotojui pravartu žinoti, kaip išmatuoti automobilio generatoriaus įkrovą. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kokie yra netinkamai veikiančio generatoriaus požymiai, kaip juos atpažinti, ir kaip pamatuoti generatoriaus krovimą. […]
DAUGIAU
Variklio numeris gali būti labai svarbus dėl įvairių priežasčių, pvz., ieškant atsarginių detalių, perkant automobilį bei norint sužinoti informacijos apie variklio technines savybes. Tačiau jį rasti gali būti sudėtinga užduotis. Šiame straipsnyje išnagrinėsime įvairias vietas, kuriose galite rasti savo automobilio variklio numerį – nesvarbu, ar turite modernų, ar senesnį modelį. […]
DAUGIAU
Automobilio termostato gedimai gali sukelti įvairių problemų – nuo sumažėjusios variklio galios iki perkaitimo. Šiame straipsnyje išnagrinėsime dažniausiai pasitaikančius sugedusio automobilio termostato požymius ir simptomus, termostato problemų priežastis ir ką galite padaryti, kad jas ištaisytumėte arba išvengtumėte. […]
DAUGIAU
Kuro filtras, kaip esminis jūsų automobilio degalų sistemos komponentas, atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant, kad į variklį patektų tik švarus kuras. Tačiau, laikui bėgant, filtras gali užsikimšti įvairiais teršalais, kurie gali turėti įtakos jūsų automobilio veikimui ir netgi pažeisti įvairius komponentus arba patį variklį. […]
DAUGIAU
Automobiliams senstant jų degalų purkštukų veikimas gali suprastėti. Dėl to gali padidėti kuro sąnaudos, sumažėti variklio galia ir atsirasti daugybė kitų problemų. Nors purkštukų keitimas yra paprasčiausias ir greičiausias sprendimas, jau daug metų vairuotojai renkasi ir pigesnę alternatyvą — degalų purkštukų restauraciją. Bet ar tikrai verta restauruoti purkštukus? […]
DAUGIAU
Stabilizatoriaus traukės svarbios transporto priemonės pakabos dalys. Jos sujungia stabilizatorių su pakaba, padeda sumažinti kėbulo svyravimą posūkių metu ir pagerinti bendrą stabilumą. Laikui bėgant traukės susidėvi arba yra pažeidžiamos, o tai daro neigiamą įtaką pakabos veikimui ir netgi jūsų saugumui. Todėl svarbu jas reguliariai tikrinti. […]
DAUGIAU
Automobiliams tobulėjant vis auga reikalavimai ir kuro kokybei. Kuro sistemose naudojami aukštesnio slėgio kuro siurbliai, jautresni purkštukai, todėl įvairūs nešvarumai ir kokybės trūkumai kenkia varikliui. Vis dėlto, kad ir kaip prižiūrite savo automobilį, ilgainiui kuro bake susikaupia nešvarumai, kurie gali patekti į kuro sistemą. Vienintelis problemos sprendimas yra bako valymas, tačiau kaip išvalyti kuro baką tinkamai? […]
DAUGIAU
Kai visame pasaulyje vyrauja finansinis nestabilumas, o kuro kainos degalinėse tokios aukštos, daugelis vairuotojų imasi įvairių priemonių kuro išlaidoms sumažinti. Nuvažiuojamo atstumo sumažinimas arba ekonomiškesnio automobilio įsigijimas yra kone paprasčiausi patarimai, bet ar žinojote, kaip sumažinti kuro sąnaudas tik šiek tiek pakeitus savo vairavimo įpročius? […]
DAUGIAU
Jei kada nors atkreipėte dėmesį į automobilio žibintus po kelionės per lietų, turbūt pastebėjote, kad jie dažnai rasoja iš vidaus. Tai ne tik ilgainiui gali pažeisti žibintus, bet ir kelia pavojų, kadangi prastėja matomumas. Tačiau kodėl rasoja automobilio žibintai ar galite ką nors padaryti, kad to išvengtumėte? […]
DAUGIAU
Reguliarus tepalų keitimas yra labai svarbus norint užtikrinti tinkamą ir patikimą variklio veikimą. Variklio alyva tepa ir apsaugo judančias vidines variklio dalis, padeda reguliuoti temperatūrą bei pašalina nešvarumus ir šiukšles. Tačiau laikui bėgant tepaluose atsiranda per daug įvairių nešvarumų ir svetimkūnių, todėl jie praranda efektyvumą – štai kodėl svarbu reguliariai keisti alyvą. Tačiau kas kiek laiko reikia keisti tepalus? Štai keletas dalykų, kurie padės jums atsakyti į šį klausimą. […]
DAUGIAU
Tinkamo aušinimo skysčio pasirinkimas jūsų automobiliui yra labai svarbus norint apsaugoti variklį nuo perkaitimo. Kadangi rinkoje yra tiek daug skirtingų aušinimo skysčio tipų, pasirinkti tinkamą gali būti labai sudėtinga. […]
DAUGIAU
Degalų bako ištuštinimas yra gana dažnai pasitaikanti užduotis kai netyčia įpilami netinkami degalai arba reikia atlikti tam tikrus remonto darbus. Pirmą kartą ši užduotis gali būti sudėtinga, bet instrukcijos yra gana paprastos ir, susipažinę su jomis, sunkumų patirti neturėtumėte. Taigi, kaip ištraukti kurą iš bako ir kaip išvengti dažnai daromų klaidų? […]
DAUGIAU
Visi automobiliai turi stabdžių sistemas, kurios privalo veikti tinkamai, kad automobilis būtų tinkamas dalyvavimui eisme. Visuose automobiliuose pagrindiniu stabdžiu yra stabdomi visi automobilio ratai, o galiniai ratai stabdomi naudojant stovėjimo stabdį. Tačiau kaip šios sistemos veikia ir kodėl ne visuose automobiliuose stabdžių efektyvumas yra vienodas? […]
DAUGIAU
Visi automobiliai turi stovėjimo stabdį, kuris dar žinomas kaip rankinis arba avarinis stabdys. Įprastai jis yra atpažįstamas kaip rankena centrinės konsolės viduryje, bet daugelyje modernių automobilių stovėjimo stabdys valdomas mygtuku. Beveik visuose modeliuose stovėjimo stabdys veikia tik galinius ratus, o veikimo principas dažniausiai yra kitoks nei įprastų stabdžių […]
DAUGIAU
Visuose automobiliuose yra naudojamos stabdžių sistemos – įprastai galingesniuose ir sunkesniuose automobiliuose šios sistemos yra efektyvesnės, kad būtų išlaikomas saugus stabdymo kelias. Automobiliuose stabdžiai veikia trinties principu – tam tikros vietos yra suspaudžiamos, kad automobilio ratai būtų sustabdomi. Tačiau pats efektyviausias […]
DAUGIAU
Lietuvoje privaloma kiekviename automobilyje turėti gesintuvą. „NTSB“ tyrimo metu apskaičiavo, kad JAV kiekvieną dieną užsidega vidutiniškai 600 automobilių, o didžioji dalis šių gaisrų nutinka dėl mechaninių bei elektros gedimų. Didelės dalies automobilių gaisrų būtų galima išvengti, jeigu visi vairuotojai automobiliuose turėtų tvarkingus gesintuvus ir žinotų kaip jais tinkamai naudotis. Kviečiame sužinoti, kokį gesintuvą reikia turėti automobilyje Lietuvoje ir kaip juo naudotis […]
DAUGIAU
Visi automobiliai turi stabdžių sistemas, kurios privalo veikti tinkamai, kad automobilis būtų tinkamas dalyvavimui eisme. Visuose automobiliuose pagrindiniu stabdžiu yra stabdomi visi automobilio ratai, o galiniai ratai stabdomi naudojant stovėjimo stabdį. Tačiau kaip šios sistemos veikia ir kodėl ne visuose automobiliuose stabdžių efektyvumas yra vienodas? […]
DAUGIAU
Variklio alyva yra pats svarbiausias skystis automobilyje, kadangi ji atsakinga už variklio detalių tepimą, aušinimą, ilgaamžiškumą. Skirtingo dydžio ir galingumo varikliams yra reikalingas atitinkamas tepalo kiekis […]
DAUGIAU
Visi vairuotojai žino, kad jų automobiliuose naudojamas specialus aušinimo skystis, dar žinomas kaip antifrizas. Visos aušinimo sistemos bei skysčio būklė yra labai reikšmingi variklio ilgaamžiškumui, todėl svarbu reguliariai tikrinti aušinimo skystį ir, reikalui esant, jį papildyti […]
DAUGIAU
Kadangi variklis skleidžia vibracijas ir turi būti apsaugotas nuo įvairių smūgių važiuojant automobiliu, jis su automobiliu negali būti standžiai sujungtas. Būtent todėl yra naudojamos variklio pagalvės […]
DAUGIAU
Moderniuose automobiliuose yra išgaunamas aukštas kuro slėgis, kuris užtikrina efektyvesnį degimą ir mažesnes kuro sąnaudas, tačiau aukšto slėgio palaikymui reikalinga ir sudėtingesnė kuro sistema, kurioje naudojami didelio našumo purkštukai, aukšto slėgio siurbliai bei kuro slėgio reguliatorius […]
DAUGIAU
Tam, kad variklio galia automobiliuose į ratus būtų perduodama efektyviai, yra naudojamos pavarų dėžės. Jose sujungiami skirtingų dydžių pavaros, kad būtų išgaunamas atitinkamas pavarų santykis ir automobilis greičiau bėgėtųsi ir galėtų pasiekti didesnį maksimalų greitį […]
DAUGIAU
Turbūt ne kartą esate girdėję, kad niekada negalima išdeginti viso kuro bako dyzeliniam varikliui, nes tada po užpylimo variklį bus sunku užvesti. Daugelyje modernių dyzelinių automobilių yra sumontuoti papildomi kuro siurbliai […]
DAUGIAU
Manote, kad laikas keisti jūsų automobilio stabdžių kaladėles, bet nesate tikri, kaip pasirinkti tinkamas? Apsilankę bet kurioje fizinėje ar internetinėje autodalių parduotuvėje pastebėsite, kad stabdžių kaladėlių pasirinkimas ir jų kainų įvairovė yra labai dideli […]
DAUGIAU
Oro srauto matuoklė yra neatsiejama elektroninės kuro įpurškimo sistemos automobilyje dalis, kuri leidžia nustatyti optimalų reikalingo kuro kiekį. Ši matuoklė yra įmontuota tarp oro filtro ir įsiurbimo kolektoriaus […]
DAUGIAU
Guolis yra visiems puikiai žinomas ir plačiai naudojamas mechaninis elementas, kuris gamyboje naudojamas jau tūkstančius metų. Standartinio guolio struktūra yra labai paprasta – tarp dviejų skirtingų dydžių žiedų yra įspraustas tam tikras kiekis metalinių rutuliukų […]
DAUGIAU
Laikui bėgant stabdžių diskai dyla. Juos reikia keisti pastebėjus, kad likutis yra labai mažas, paviršius yra giliai subraižytas arba pažeistas korozijos. Jeigu stabdymo metu automobilis dreba, tai taip pat dažnas pažeistų stabdžių diskų požymis. Tokiu atveju juos reikėtų keisti […]
DAUGIAU
Žibintai, valytuvai, šildymas, multimedija bei visos kitos elektronikos sistemos jūsų automobilyje tinkamai veikia tik tuo atveju, jeigu automobilio akumuliatorius bei generatorius yra tvarkingi […]
DAUGIAU
Važiuodami automobiliu net nepagalvojame, kokie sudėtingi procesai vyksta variklio skyriuje bei transmisijoje. Variklyje degalai paverčiami į mechaninę jėgą, bet ta jėga turi būti perduodama į ratus […]
DAUGIAU
Automobiliuose naudojamos stabdžių sistemos yra labai efektyvios tol, kol jos veikia tinkamai. Tačiau, dėl didelės trinties bei aukšto slėgio galimos įvairios problemos, viena iš jų yra kaistantys stabdžių diskai […]
DAUGIAU
Modernių automobilių stabdžių sistemose yra naudojami stabdžių diskai – kieto metalo gaminiai, kurie pritvirtinti prie automobilio važiuoklės ir yra suspaudžiami stabdžių trinkelėmis stabdymo metu […]
DAUGIAU
Jeigu bent kiek teko užsiimti automobilio remonto darbais arba bent patikrinti variklio alyvos lygį, turbūt žinote, kaip lengva yra išsitepti drabužius alyva. Variklio alyvoje yra labai stiprių chemikalų ir riebalų, kuriuos išvalyti sudėtinga. Tai labai kenksmingas skystis, todėl ir techninės apžiūros metu darbuotojai skiria daug dėmesio alyvos nuotėkių paieškai […]
DAUGIAU
Automobilių ratlankiai gali būti įvairių rūšių ir dydžių. Kiekvienas automobilis puikuojasi skirtingomis charakteristikomis, todėl, siekiant optimalaus saugumo bei valdymo, reikalingi atitinkami ratlankiai […]
DAUGIAU
Smagratis yra labai svarbi sankabos dalis, kuri atsakinga už variklio bei transmisijos kontaktavimą. Tai yra sunki, subalansuota, apvali metalinė dalis su krumpliaračiu išorėje, kuris sujungiamas su starteriu variklio vedimo metu […]
DAUGIAU
Kai kuriuose automobiliuose jau daugelį metų yra montuojami padangų oro slėgio davikliai, kurie perspėja apie netinkamą slėgį, taip išvengiant ratlankių bei padangų pažeidimų. Šie davikliai yra visuose automobilio ratuose, prijungti prie ventilio. Jie valdymo bloko priprogramuoti belaidžiu būdu ir leidžia stebėti slėgius net neišlipant iš automobilio. Deja, šios sistemos gedimai nėra reti, todėl vairuotojams vertėtų žinoti pagrindinius gedimų požymius […]
DAUGIAU
Šiuolaikinėje automobilių rinkoje gamintojai siūlo įprastas, pneumatines ir net hidraulines pakabas, tačiau pastarieji du variantai dažniausiai sutinkami prabangiuose automobiliuose. Įprastai automobiliai yra aprūpinti standartiniais amortizatoriais, kurie gali būti tepaliniai arba dujiniai. Turbūt dažnai tenka išgirsti apie šiuos du tipus, o dabar laikas išsiaiškinti, kuris iš jų labiau tinka jums […]
DAUGIAU
Nors automobilių remontu ir priežiūra gali rūpintis autoservisai, tam tikrus bazinius patikros darbus turėtų išmanyti kiekvienas vairuotojas. Vienas iš jų yra aušinimo skysčio lygio patikra ir papildymas. Taigi, kaip sužinoti, kur pilasi aušinimo skystis ir kaip patikrinti, ar jo lygis tinkamas? […]
DAUGIAU
Padangos gali būti įvairių dydžių, kadangi reikalavimai visureigių, įprastų automobilių bei sunkvežimių padangoms skiriasi – žemo profilio padangos yra stabilesnės, o aukštas profilis suteikia geresnę amortizaciją. O ar žinote, kaip apskaičiuoti padangos aukštį kai norite sužinoti ar padangos tiks jūsų automobiliui? […]
DAUGIAU
Ratų guoliai yra ilgaamžiai, bet ne amžini. Net jeigu jie nėra išoriškai pažeidžiami, ilgainiui guolio detalės susidėvi ir guolis pradeda ūžti. Tačiau, neretai problema būna tame, kad riebokšliai pažeidžiami ir į vidų patenka drėgmė bei purvas, taip netrukus sugadinant guolį […]
DAUGIAU
Moderniuose automobiliuose yra apstu įvairių ekologiją skatinančių sistemų, kurios mažina kuro sąnaudas bei išmetamųjų dujų kiekį. Liambda zondas yra labai svarbi šių sistemų detalė, kadangi ji matuoja išmetamųjų dujų sudėtį ir, pagal šiuos duomenis, koreguoja degalų tiekimą […]
DAUGIAU
Žmonės akumuliatorius kiekvieną dieną naudoja telefonuose, laikrodžiuose, įrankiuose bei automobiliuose, tačiau ne daugelis supranta kaip akumuliatorius veikia arba ką reiškia jų specifikacijos […]
DAUGIAU
Nors visada buvo sakoma, kad variklis yra automobilio širdis, moderniuose automobiliuose šį titulą perima akumuliatorius. Daugelis automobilio sistemų bent jau dalinai priklauso nuo elektros, todėl be akumuliatoriaus šiuolaikinis variklis veikti negali […]
DAUGIAU
Naujų ratlankių ieškoti gali tekti dėl įvairių priežasčių: norite turėti du ratų komplektus, sugadinote savo senus ratlankius arba tiesiog norite atsinaujinti automobilio estetiką […]
DAUGIAU
Modernūs automobiliai išgauna gerokai daugiau galios iš to paties dydžio variklio nei seniau dėl kompiuterizuotų sistemų. Vienas iš dalykų, padedančių balansuoti kuro sąnaudas bei variklio galią, yra kuro temperatūros daviklis […]
DAUGIAU
Prieš porą dešimtmečių parkavimo davikliai buvo itin brangi ypatybė ir siūloma tik verslo klasės ir prabangesniuose automobiliuose […]
DAUGIAU
Vieną dieną įsėdote į įkaitusį automobilio saloną, bet įjungę kondicionierių pastebėjote, kad jis nebesuteikia tokios gaivos kaip anksčiau […]
DAUGIAU
Šiais laikais turbinos labai dažnai naudojamos ir benzininiuose, ne tik dyzeliniuose, varikliuose. Tai yra vienas paprasčiausių ir efektyviausių būdų padidinti variklio efektyvumą, tačiau turbina yra gana dažnai gendantis mechanizmas, kadangi jis pasiekia itin aukštas temperatūras […]
DAUGIAU
Modernūs automobilių varikliai yra pilni įvairių jutiklių, elektronikos sistemų, o jų valdymu rūpinasi kompiuteriai […]
DAUGIAU
Pastebėjote problemas su vairo mechanizmu ir nesate tikri, ar sprendimas pareikalaus didelių išlaidų? Vairo kolonėlės gali būti hidraulinės arba elektrinės. Abi rūšys turi įvairių niuansų, tačiau abi daugeliu atveju galima restauruoti. Kaip sužinoti, kiek kainuos restauracija ar verta ją atlikti? […]
DAUGIAU
Amortizatoriai yra labai svarbūs tiek komforto, tiek saugumo atžvilgiu. Jie rūpinasi, kad važiuodamas nelygiu keliu automobilis išliktų stabilus, neišsilinguotų ir neprarastų sukibimo. Ateina laikas, kai amortizatoriai susidėvi, o automobilis tampa nebesaugus. Amortizatoriai yra gana brangi automobilio dalis, tad kaip sužinoti, kada keisti amortizatorius? […]
DAUGIAU
Automobilinė dujų įranga yra alternatyvi kuro sistema benzininiams automobiliams. Nors Lietuvoje nemažai vairuotojų į ją žiūri skeptiškai, šiuolaikinės įrangos yra itin saugios ir efektyvios […]
DAUGIAU
Ar pastebite, kad jūsų automobilis nebėra toks dinamiškas, ekonomiškas ir paklusnus kaip anksčiau? O galbūt jūsų draugo vairuojamas automobilis yra toks pat, bet važiuoja žymiai „smagiau“? […]
DAUGIAU
Visuose benzininiuose ir dyzeliniuose automobiliuose yra naudojamos žvakės, tačiau jų paskirtis ir veikimo principai visiškai skiriasi skirtingų kuro rūšių varikliuose […]
DAUGIAU
Vidaus degimo varikliai veikia degindami kurą, o tam reikia degalų ir oro. Tiek degalai, tiek oras, prieš patekdami į degimo kamerą, praeina pro specialius filtrus. Specialistai tikina, kad variklio oro filtrą reikia keisti reguliariai, o ar žinote, kokia yra jo paskirtis ir kas nutinka filtro nekeičiant laiku? […]
DAUGIAU
Vidaus degimo varikliai veikia dėka juose sudaromos kompresijos. Stūmokliai suspaudžia degimo kamerose esančius degalus, o šie sprogdami sukuria mechaninę jėgą. Ilgainiui varikliuose kompresija sumažėja. Šis procesas yra spartesnis jeigu alyva nėra keičiama laiku arba ji nėra kokybiška […]
DAUGIAU
Moderniuose automobiliuose vis dažniau naudojami elektriniai vairo stiprintuvai. Tačiau, hidraulinės sistemos vis dar yra labai populiarios, o jų veikimui būtinas specialus vairo stiprintuvo skystis. Jeigu pastaruoju metu pastebėjote, kad vairas sukasi sunkiau arba sukant vairą girdimi pašaliniai garsai, vienas pirmųjų dalykų ką turėtumėte padaryti tai patikrinti vairo stiprintuvo skysčio lygį […]
DAUGIAU
Automobilius turime kone kiekvienas, o išmetamųjų dujų tarša jau sukėlė pastebimų padarinių pasaulyje. Ilgą laiką vairuotojai automobilių CO2 tarša visai nesidomėjo, bet neseniai Lietuvoje buvo pristatytas taršos mokestis, kuris verčia gerai pagalvoti prieš taršių automobilių pirkimą […]
DAUGIAU
Vienas automobilis per metus vidutiniškai į orą išmeta apie 4,6 tonos CO2 dujų. Žinant, kad šiais laikais net šeimos nariai nepasidalina vienu automobiliu, bendra tarša yra sunkiai suvokiama protu. Taigi, nenuostabu, kad techninės apžiūros metu taip griežtai atsižvelgiama į automobilio dujų išmetimo sistemą […]
DAUGIAU
Kai automobilio variklis neįšyla arba perkaista, viena dažniausių priežasčių yra užstrigęs termostatas. Aušinimo sistemoje termostatas yra reikalingas tam, kad šylant skystis cirkuliuotų tik variklyje, o varikliui įšilus jis tekėtų ir pro aušinimo radiatorių […]
DAUGIAU
Stabdžių sistema yra viena svarbiausių jūsų automobilyje. Kiekvienas stabdymo kelio metras gali būti lemtingas avarijos atveju […]
DAUGIAU
Visuose moderniuose automobiliuose yra naudojama hidraulinė stabdžių sistema. Specialaus sistemoje esančio skysčio dėka stabdžiai yra jautrūs ir itin efektyvūs. Nors visų stabdžių skysčių paskirtis yra ta pati, prekyboje galite pamatyti įvairių jų rūšių. O kaip sužinoti, kokį stabdžių skystį pilti į jūsų automobilį? […]
DAUGIAU
Stabdžių kaladėlės yra labai svarbi, bet paprasta detalė – metalinė plokštelė su prie jos priklijuota frikcine medžiaga. Spaudžiant stabdžius, šios kaladėlės stipriai prisispaudžia prie stabdžių diskų – kuo stipriau minamas pedalas, tuo didesne jėga suspaudžiamas diskas […]
DAUGIAU
Stabdžių skystis yra tarp jūsų automobilio stabdžių pedalo ir kaladėlių. Paspaudę pedalą jūs prispaudžiate stabdžių kaladėles prie diskų, tačiau tai neįvyktų, jeigu sistema nebūtų pripildyta specialiu hidrauliniu skysčiu […]
DAUGIAU
Jeigu automobiliai turėtų tik vieną pavarą, tai įsibėgėjimas būtų labai lėtas, degalų sąnaudos didelės, o variklių tarnavimo laikas trumpas […]
DAUGIAU
Kiekvienais metais nauji automobiliai tampa vis pažangesni ir įspūdingesni. Tačiau, su visomis gundančiomis funkcijomis ir žaisliukais kartu auga ir sudėtingumas […]
DAUGIAU
Dar penktajame dešimtmetyje automobilių gamintojai pradėjo automobilių kėbulus žymėti specialiais numeriais. Aštuntajame dešimtmetyje nuspręsta taikyti vieną formatą, kuris būtų taikomas visiems automobiliams – šiandien šis kėbulo numeris yra žinomas kaip VIN kodas […]
DAUGIAU
EGR (Engine Gas Recirculation) vožtuvai buvo plačiai pradėti naudoti dar devintajame dešimtmetyje ir beveik visi modernūs automobiliai šiandien juos turi. Anksčiau jie buvo montuojami tik į dyzelinius variklius, bet dabar ir benzininiams modeliams nėra taikoma išimtis […]
DAUGIAU
Vairuojamą automobilį galime valdyti dėka jame esančio vairo mechanizmo. Jis susidaro iš įvairių dalių, kaip kryžmės, ašys, vairas, o svarbiausia, vairo kolonėlė […]
DAUGIAU
Retas vairuotojas gali leisti sau vairuoti apynaują automobilį. Daugelis gyventojų perka 10-20 metų amžiaus naudotus automobilius ir eksploatuoja juos bent keletą metų […]
DAUGIAU
Lietuvos kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad minimalus leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, o žieminių – 3 mm […]
DAUGIAU
Be veikiančio akumuliatoriaus – niekur. Net nejungiant žibintų, magnetolos bei kitų elektros prietaisų, moderniuose automobiliuose sumontuoti elektriniai degalų purkštukai, siurbliai, netgi vairo stiprintuvai reikalauja elektros energijos […]
DAUGIAU
Nors vienas kitas papildomas litras sudeginto kuro neatrodo daug, kelių mėnesių bėgyje kuro išlaidos padidėja šimtais eurų. Manote, kad jūsų automobilio degalų sąnaudos yra per didelės? […]
DAUGIAU
Kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti, ką daryti nuleidus ar pradūrus padangą. Nors visada galima išsikviesti techninę pagalbą, galite sutaupyti krūvas pinigų tiesiog mokėdami pakeisti padangą savarankiškai […]
DAUGIAU
Automobiliuose naudojami vidaus degimo varikliai veikia dėka viduje didžiuliu greičiu slankiojančių stūmoklių […]
DAUGIAU
Visi modernūs automobiliai turi ABS sistemas. Stabdymo metu ji neleidžia ratams užsikirsti, stabdant juos pertraukiamai […]
DAUGIAU
Lietuvoje jau kurį laiką vyrauja kalbos apie katalizatorius, jų svarbą, kainą ir t.t. Pastebėta, kad katalizatorių vagysčių skaičius taip pat šoktelėjo. Tačiau, ar žinote, kokią funkciją iš tiesų atlieka ši detalė ir ar galima automobilį eksploatuoti be jos? […]
DAUGIAU
Kas rytą anksti keliatės, važiuojate į darbą, o mėnesio pabaigoje suvedinėdami čekius pastebite, kad išlaidos kelionėms pastaruoju metu padidėjo […]
DAUGIAU
Kiekvienas automobilis turi unikalų spalvos kodą, kuris yra reikalingas norint kokybiškai perdažyti automobilį ar kėbulo dalis […]
DAUGIAU
Automobiliuose, kurie turi vidaus degimo variklius, yra naudojamos aušinimo sistemos, kad būtų palaikoma optimali variklio komponentų temperatūra. Vandens pompa cirkuliuoja aušinimo skystį pro variklį, radiatorius, rezervuarą ir kitus sistemos komponentus […]
DAUGIAU
Valytuvai yra svarbūs visais metų laikais. Pakanka bent truputį pažeistos gumelės, kad netolygiai nuvalomas stiklas trukdytų matomumui vairuojant. Sakoma, kad valytuvus reikia pasikeisti kartą metuose […]
DAUGIAU
Tepalai automobilyje yra svarbiausias skystis. Taip, be degalų automobilis negali važiuoti, bet be tepalų automobilis ne tik nevažiuos, o dar ir suges […]
DAUGIAU
1999 metais pasirodęs kompaktiškas vienatūris Opel Zafira užkariavo visą Europą. Tai praktiškas, patrauklus ir ekonomiškas automobilis, puikiai tinkantis net ir dideliai šeimai. Lietuvoje šie modeliai itin populiarūs, o dominuoja dyzeliniai varikliai […]
DAUGIAU
Kiekvienam vairuotojui aktualu - nuo 2021 metų keičiasi automobilinių pirmos pagalbos vaistinėlių sudėtis […]
DAUGIAU
Nuo pat devintojo dešimtmečio VAG grupės keturių cilindrų 1.9 TDI varikliai pasižymi patikimumu, paprastumu ir ekonomija. Bet kuris automobilių remontu besidomintis vairuotojas gali pats susitvarkyti įvairiausias senesnių variklių problemas dėl nesudėtingos inžinerijos ir lengvos prieigos prie įvairių komponentų […]
DAUGIAU
Akumuliatorius yra vienas svarbiausių automobilio komponentų, ypatingai kai moderniuose automobiliuose jokios sistemos negali veikti be elektros energijos […]
DAUGIAU
Trečios kartos „Opel Vectra“, dar žinoma pavadinimu „Opel Vectra C“, buvo gaminama nuo 2002 iki 2008 metų su didele variklių įvairove […]
DAUGIAU
Šiomis dienomis, kai automobilius valdo elektronika, akumuliatorius yra kaip niekada svarbus. Netgi mechaninės dalys veikia tik elektros energijos pagalba, kaip antai kuro sistemoje naudojami elektriniai purkštukai bei siurbliai, elektra valdomos sklendės ir t.t. […]
DAUGIAU
Jau daugelį metų Lietuvoje Volkswagen Passat serijos automobiliai yra žinomi kaip „tautos automobiliai“ […]
DAUGIAU
Automobilių akumuliatoriai turi įvairias specifikacijas, bet įprastai jie yra skirstomi pagal talpą, startinę srovę bei matmenis. Nėra vieno tipo akumuliatoriaus, tinkančio visiems automobiliams, ar netgi visiems Toyota Avensis modeliams […]
DAUGIAU
Silpnas arba pasenęs akumuliatorius vieną gražią dieną tikrai jus „paves“, ypatingai jeigu automobilis yra dyzelinis. Moderniuose automobiliuose akumuliatorius reikalingas ne tik variklio užvedimui, bet ir jo veikimui […]
DAUGIAU
Pagrindinė problema, su kuria jus supažindins silpnas akumuliatorius, yra sunkiai užsivedantis automobilis. Tačiau, moderniuose automobiliuose naudojami jutikliai, kameros bei kompiuterinė įranga taip pat gali streikuoti esant mažai įkrovai […]
DAUGIAU
Nors kiekvienais metais padangų eksploatavimo datos ir reikalavimai lieka tie patys, vairuotojai nuolat pasimeta tarp žieminių ir vasarinių padangų keitimo datų […]
DAUGIAU
Šiuolaikiniuose automobiliuose yra apstu elektronikos sistemų. Daug dalių, kurios anksčiau buvo visiškai mechaninės, šiuolaikiniuose automobiliuose veikia elektros pagalba: degalų purkštukai, siurblys, vairo stiprintuvas ir t.t. […]
DAUGIAU
Turbūt ne kartą pastebėjote, kad ant kiekvienos padangos sienelės yra gausybė įvairių raidžių ir skaičių […]
DAUGIAU
Dažnai žieminių padangų svarba yra nuvertinama. Kad ir koks saugus bus jūsų automobilis, būtent padangos turi didžiausią įtaką eismo įvykių išvengime […]
DAUGIAU
Nenumaldomai artėjant šlapiems keliams, purvui ir, be abejo, sniegui, vėl reikia ruošti automobilį žiemos sezonui. Vienas iš svarbiausių dalykų ruošiantis yra padangos […]
DAUGIAU
Tiek padangų pirkimas, tiek montavimas yra varginantis reikalas. Žinant, kad nuo padangų priklauso komfortas, valdymas ir, svarbiausia, jūsų saugumas – į viską žvelgti reikia atsakingai […]
DAUGIAU
Silpnas akumuliatorius automobilyje visada kelia įvairiausias problemas. Šiandien, kai daugelio automobilių pavarų dėžės yra automatinės, o viduje sumontuota begalė įvairių sistemų – geras akumuliatorius yra dar svarbesnis […]
DAUGIAU
Nors galima pagalvoti, kad skirtingų automobilių padangos skiriasi tik matmenimis, iš tiesų kiekvienas gamintojas naudoja specialias technologijas ir metodikas įvairių padangų gamybai. Kam visa tai reikalinga? Atsakymas paprastas – augant modernių automobilių įvairovei ir galimybėms, keičiasi ir poreikis padangoms […]
DAUGIAU
Ne kiekvienas žino, kad kone vienodai atrodančios, juodos, guminės padangos iš tiesų gali stipriai skirtis. Savaime suprantama, kad dviračiams ir traktoriams skirtas padangas sieja tik spalva, bet ar kada teko girdėti apie populiariausius padangų tipus – radialinės bei diagonalinės? […]
DAUGIAU
Viena iš svarbiausių išlaidų eksploatuojant automobilį yra padangos. Naujų padangų komplektą savo automobiliui galite įsigyti tiek už du šimtus, tiek už du tūkstančius eurų – viskas priklauso nuo automobilio bei ratlankių tipo. Tačiau, kaip gi išsirinkti padangas? Į ką atsižvelgti būtina, o kokią informaciją galima praleisti? Nieko nelaukdami dalinamės atsakymais į jūsų klausimus […]
DAUGIAU
Ar kada buvote patekę į situaciją, kai paprašote kaimyno pripūsti jūsų automobilio padangas, o kai jis paklausia „iki kiek pūsti?“ nežinote, ką atsakyti? Į panašią situaciją galite papulti ir nuvykę prie oro kompresoriaus degalinėje. Visada reikia žinoti, koks slėgis turi būti jūsų padangose. […]
DAUGIAU
Ne kiekvienas rytas prasideda taip kaip norime. Dažniausiai, kuomet reikia kažkur skubėti, atsiranda daug nenumatytų trukdžių, kas neleidžia įgyvendinti dienos plano laiku. Ypač dabar, kuomet savaitgaliai daugiausiai leidžiami namuose... […]
DAUGIAU
Maxxis – vienas iš prekinių ženklų, kuriuo pasitiki visame pasaulyje. Kompanijos personalas – tai daugiau kaip 31 000 darbuotojų, kurie teikia aukštos kokybės padangas klientams 180-yje šalių. Maxxis – viena […]
Sailun – 18-as didžiausias padangų gamintojas pasaulyje 2002 metais Kinijoje įsteigta Sailun per 20 metų pateko į pasaulio didžiausių padangų gamintojų ratą ir 2016 metais stabiliai užėmė 18-ą vietą. Su […]
„Premium Budget“ klasę patenka tik neginčijamos kokybės ir aukšto saugumo lygio padangos, atitinkančios daugybę kriterijų. Juos sugebėjo įgyvendinti ir kompanija „Triangle“. Todėl visi šioje įmonėje pagamintų padangų pardavėjai turi teisę […]
Suodžių filtras (DPF) – įrenginys automobilio išmetimo sistemoje, skirtas išvalyti dyzelinio automobilio išmetamųjų dujų kietasias daleles ir suodžius, pelenus. Deja suodžiai po truputį kaupiasis filtro viduje, ko pasekoje jis užsikiša. […]
Kuomet įjungiate kondicionierių karštą vasaros dieną – ar nepagalvojate iš kur atkeliauja šaltas oras į automobilio saloną? Iš dalies jis gaunamas iš freono esančio kondicionieriaus sistemoje. Kompresorius spaudžia freoną keisdamas […]
Kaip pavadinimas ir nurodo (antifrizas – freeze iš angl. reiškia „užšalti“) – neužšąlantis skystis skirtas aušinti automobilio variklį. Beveik kiekvienas automobilis yra „užpildytas“ antifrizu ir tai kol kas efektyviausias būdas […]
Automobilinė kondicionavimo sistema (AC) veikia labai panašiai kaip AC jūsų namuose ar ofise. Šios sistemos vienintelis tikslas – jus atvėsinti. Sunku įsivaizduoti šiandieninį automobilį be kondicionavimo sistemos, ypač kuomet pastarosios […]
Kiekvienas prijaučiantis vairuotojas žino, kad su kiekvienu tepalų keitimu būtina keisti ne tik tepalo filtrą, bet ir variklio oro filtrą. Bet kodėl gi variklio oro filtras toks svarbus? Kaip jis […]
Daugelis automobilių vairuotojų nežino, kad jų automobilyje yra ne tik variklio oro filtras, bet ir salono oro filtras, dar mažiau žino kur jis yra ar kaip jį pakeisti. Taip, salono […]
Paliečiant aktualią temą: automobilio detalių pasirinkimas bei pats pirkimo internetu procesas – neduoda ramybės daugeliui. Pagrindiniai klausimai: 1. Ar yra detalė vietoje? 2. Kuo skiriasi vienodos dalys skirtinga kaina? 3. […]
Visi žinote – kas neteps tas nevažiuos, todėl svarbu laiku keisti ir tinkamai pasirinkti variklinę alyva. Alyvos parinkimas pagal automobilį visiškai nesudėtingas procesas, kurį gali atlikti kiekvienas vairuojantis automobilį. 1. Išsirinkti […]
Nuo šiol pas mus galite įsigyti gamintojo MOTUL variklinės alyvos bei transmisinės alyvos. MOTUL alyva gaminama jau daugiau kaip 160 metų vienos prancūzų kompanijos. Pasirinkimas iš ties platus – alyva […]
OXIMO -tai labai plati gama kokybiškų valytuvų, dengiančių 99% LT automobilių parko (panašiai kaip Bosch, Valeo, bet 2-3 kartus pigesni!). Asortimentą sudaro universalūs ir tikslaus taikymo (direct-fit) valytuvai bei plati […]