Kaip nuorinti kuro sistemą dyzeliui?

Turbūt ne kartą esate girdėję, kad niekada negalima išdeginti viso kuro bako dyzeliniam varikliui, nes tada po užpylimo variklį bus sunku užvesti. Daugelyje modernių dyzelinių automobilių yra sumontuoti papildomi kuro siurbliai, kurie įjungus degimą greičiau pumpuoja degalus link aukšto slėgio siurblio, bet kartais, ypač senesniuose varikliuose, naudojamas tik vienas siurblys, kuris orą iš sistemos šalina ne taip efektyviai.

Net ir patys atsargiausi susiduria su įvairiais nesklandumais, todėl kviečiame susipažinti, kaip nuorinti kuro sistemą dyzeliui ir kaip išvengti šios problemos ateityje?

Dyzelinės kuro sistemos orinimas

Kai į jūsų automobilio kuro sistemą patenka oro, tai variklis gali neužsivesti net iki pat akumuliatoriaus iškrovimo. Tad jeigu keletą kartų bandėte nesėkmingai užvesti variklį, reikėtų imtis veiksmų procesui paspartinti.

Sistemos orinimo principas visiems automobiliams yra panašus, bet priklauso nuo modelio.

Pirmiausiai atsidarykite variklio gaubtą ir suraskite kuro siurblį. Kai kuriuose automobiliuose ant siurblio yra speciali pompa, kurią spaudinėdami rankiniu būdu partrauksite kurą arčiau purkštukų. Taip pat galite pabandyti išimti kuro filtrą ir, jeigu jis tuščias, pripildyti jį dyzelinu. Jeigu viskas tvarkoje, tai automobilis po keleto pasukimų turėtų užsivesti.

Sekantis būdas yra kiek sudėtingesnis, bet dažniausiai veiksmingas. Pirmiausiai leiskite starteriui pasukti variklį keletą sekundžių kad padidėtų slėgis ir tada atlaisvinkite kuro tiekimo vamzdelį į kurį nors purkštuką – turėtumėte girdėti kaip šnypščia oras ir burbuliuoja kuras. Tada vamzdelį priveržkite ir pereikite prie kito purkštuko. Šį procesą gali tekti pakartoti 2-3 kartus, kad kuras pasiektų purkštukus.

Kartais vairuotojai į kuro tiekimo trasą įmontuoja „kriaušę“, kurią spaudinėjant priverstinai partraukiamas kuras. Tai itin pigus ir paprastas sprendimas, tačiau labai svarbu kriaušę įstatyti teisingai.

Kada į kuro sistemą patenka oro?

Kuro siurblys varikliuose yra suprojektuotas skysčio cirkuliavimui, todėl oro tarpai gali stipriai sutrikdyti kuro sistemos veikimą. Štai kaip oras į kuro sistemą patenka dažniausiai:

  • Visiškai ištuštinant baką – kai variklis veikia iki kol baigiasi degalai, sistema yra užpildoma oru, kurį po to yra sunku pašalinti.
  • Keičiant kuro filtrą – įstatant naują kuro filtrą visada rekomenduojama jį užpildyti kuru, kad išvengtumėte oro tarpų.
  • Prakiurus kuro sistemai – pažeidus kuro vamzdelius, filtro korpusą ar siurblį į sistemą gali būti įsiurbiama oro.

Tokios problemos dažnai turi ir dar didesnių pasekmių. Pavyzdžiui, pilnai išdegindami degalų baką rizikuojate įsiurbti ir jo dugne esančius nešvarumus bei vandenį, o prakiurus sistemai kuras gali lašėti ant karštos išmetimo sistemos. Tad rūpinkitės automobiliu atsakingai ir neatidėliokite remonto darbų.