Kam reikalingas oro filtras?

Kiekvienas prijaučiantis vairuotojas žino, kad su kiekvienu tepalų keitimu būtina keisti ne tik tepalo filtrą, bet ir variklio oro filtrą. Bet kodėl gi variklio oro filtras toks svarbus? Kaip jis įtakoja variklio veikimą?

Pirmieji varikliai buvo gaminami be oro filtrų, kas buvo nelabai gerai jiems. Tiek benzininiams tiek dyzeliniams varikliams yra reikalingas didelis oro kiekis degimo kameroje, tam kad variklis tinkamai veiktų – tačiau oro kiekis turi būti „parinktas“ tinkamai. Variklio viduje yra daug smulkių tarpelių ir nešvarumų patekimas bei jų nuolatinis kaupimasis gali turėti katastrofiškų padarinių varikliui. Oro filtras gana anksti buvo įvestas kaip privalomas automobilio variklio komponentas – tam kad apsaugotų nuo nešvarumų patekimo ir variklis „gautų“ tinkamą oro kokybę.

Pirmieji ori filtrai buvo gaminami su vandens ar tepalo „voniomis“. Oro srauto jėga su oro patekimo angos forma sulaikydavo nešvarumus, kurie „nusėsdavo“ į vandens ar tepalo vonelę filtro dugne. Tačiau tai nebuvo labai patogus būdas nuolat keisti tokio tipo filtrą. Taip pat tokie filtrai turėjo apribojimus galutiniame rezultate – išvalyto oro kiekiui rekalingam variklio darbui. Sekantis oro filtro tipas buvo popieriniai filtrai, kurie buvo montuojami tiesiai ant karbiuratoriaus. Jų filtravimo pagrindas buvo tam tikras popieriaus sulankstymas – kad kuo daugiau išvalyto oro galėtų per jį patekti. Atsirandant geresnių degalų įpurškimo techhnologijų – oro filtrai perkelti arčiau variklio, daromos įvairios oro patekimo kanalų formos – tačiau dėl „tobulo“ oro filtro ir oro kanalo dizaino yra įvairiausių nuomonių.

Visi filtrai su laiku užsikemša nuo nešvarumų – tai jų darbas. Optimaliausia oro filtrą keisti kas 10-15 tūkst. Ties tokia pravažiuota rida dažniausiai kartu keičiami tepalai bei tepalų filtras. Todėl nesunku atsiminti – keičiant variklio alyvą būtina pakeisti tepalo filtrą ir kartu variklio oro filtrą. Labai svarbu laiku pakeisti oro filtrą, kitu atveju rizikuojate sugadinti variklį. Taip pat gali padidėti degalų suvartojimas, sumažėti variklio galia, padidėti išmetamųjų dalelių kiekis ir pan.

Dar yra vadinamieji LIFE-TIME filtrai – tačiau tai nėra standartas ir jie reikalauja specialų žinių jų priežiūroje, reikalingas tam tikras jų valymas tam skirtais valikliais. Keičiant filtrą būkite atidūs, kad kas nors nepatektų į variklio vidų – jūsų variklis jums „padėkos“ kad gauną šviežią orą.